Autor: Kaubandus.ee • 20. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Remmelkoor: brändide esindatus Eestis on fantastiline

Kui võrrelda Tallinna brändide nimistut Helsingi või Stockholmiga, siis meie esindatus on fantastiline, ütles Kristiine Kaubanduskeskuse ASi juht Allan Remmelkoor.

"Inimene ei ole lihtsalt kunagi rahul, ikka oleks vaja midagi uut," lisas ta.

Kaubanduskeskustel Remmelkoore sõnul väga musta masendust ei ole. "Tallinnas on kaubandus väga tugevalt kontsentreerunud kaubanduskeskustesse," rõhutas ta.

"Kui halvematel aegadel lükatakse kinnisvara ostu edasi viis aastat, siis jaekaubandusega nii ei ole, seal toimib äri kogu aeg. Mitte küll nii suurtes mahtudes, aga toimib siiski kogu aeg. Inimeste kindlustunne veel päris taastunud ei ole, aga see näitab paranemise märke ja see on otsene indikaator, mis mõjutab jaekaubandust," lisas Remmelkoor.

Ta usub, et küllap ka uusi brände tuleb tasapisi Eestisse. "Me oleme Baltimaades kindlasti kõige paremas seisus – nii imagoloogilises mõttes kui ka numbriliste näitajate poolest."

Viru Keskuse juhi Ants Vasara sõnul ei hakka Eesti kaubanduskeskused eristuma brändide kaudu. "See on ka pikas perspektiivis väga vähe tõenäoline, et ühes keskuses on üks suurbränd ja teistes ei ole – ma arvan, et see ei ole reaalne, kui nii otse ja ausalt öelda. Ma ei usu, et Eesti kaubanduskeskused hakkavad brändide kaudu eristuma," märkis ta.

Vasar rääkis oma kogemusest, et kui tullakse, siis kindlasti mitte ühe kauplusega, vaid neid on 2-3.

Ta tõdes, et neil palju ja keerulisi plaane tulevikus ei saagi olla, kuna pinnad on pikaajaliste lepingutega kaetud. "Säästmise jätkumine pikemas perspektiivis on väga tõenäoline," nentis Vasar.

Eesti kaubanduskeskused kibelevad küll uuenduste järele, et hoida olemasolevaid ja võita uusi kliente, kuid turg ja tarbijate ostujõud ei tule nende soovidele veel järele.

"Praegu seisavad kaubanduskeskused küsimuse ees, kuidas eristuda, kliente hoida ja ka võita. Kaubanduskeskused otsivad uusi brände, kuna aga turg on väike, siis on neid siia raske saada," rääkis Colliersi investeeringute ja hindamise juht Margus Tinno. Colliersi äsja valminud Tallinna kaubanduspindade uuringu järgi on keskuste põhisuund tulevikus jätkusuutlikkus, kuid küsimus on, kuidas seda saavutada.

"Sageli tahavad suured brändid tulla korraga 5-6 müügikohta, mis nende kriteeriumitele vastavad – kuid meil neid pole. Tegijad vaatavad ikka makronäitajaid ja kui need pole piisavalt head, ei hakatagi süvenema," sõnas ta ja lisas, et üks tuntud bränd aga kindlustaks kaubanduskeskuse tagala ja kliendivoo.

"Keskused tunnetavad ebakindlust, et mis saab edasi. Seetõttu pöördus Viru Keskus meie poole palvega turuülevaade koostada," märkis Tinno.

 

Kommentaarid

Margus Tinno, Colliersi investeeringute ja hindamise juhtLähema 3-5 aasta perspektiivis pole meie makronäitajad head, pole näha, kust peaks ostujõudu tulema. Seega on meie kaubanduskeskused suluseisus - tahaks uusi brände ja tahaks eristuda, kuid ostujõud ei näita kiiret taastumist. Isegi kui kaubanduskeskused annaks esialgu müügipinna tasuta või maksaks mõne uue kaubamärgi kampaania kinni, neid ei huvita see, kuna oluline on oma käive.

Ka euro tulek pärsib esialgu tarbimist, kuna inimesed tahavad uue raha ja hinnaga harjuda ning see võtab aega. Tallinnas on ainult kesklinn see koht, kus võiks tarbijaid juurde tulla, kuna seal liiguvad turistid. Kui saaksime siia Ikea või H&Mi, siis saaksime tarbijad ka Lätist ja Venemaalt.

Andres Aavik, Skanska juht, Admiraliteedi basseini äärse krundi 25protsendiline omanik

Detailiplaneering on tehtud ning sinna on ette nähtud üle 30 000 ruudu kaubanduspinda ehk kogu kvartali esimesed korrused on kaubanduspind. Arvestame, et lisaks kohalikule ostjale läbib seda ala ka 5-6 miljonit turisti aastas. Eks iga arendaja soov on kohale meelitada mõni bränd, mida veel konkurentidel ei ole, kuid sellest on veel vara rääkida. Soov oleks, et projekt on valmis 2014.-2015. aastal.

Tasub teada

Elanikkonna ostujõud* Kuigi Eesti elanikkond ei ole eeldatavasti aastaks 2015 oluliselt vananenud, muutavad nihked vanuselises struktuuris kindlasti tarbimist tulevikus.* Prognoosi kohaselt peaks 2015. aastaks ligi 24 protsendi võrra vananema teismeliste segment (15-24), kuid samal ajal võib oodata jällegi 25-34aastaste isikute vanusegrupi suurenemist (müüjate seisukohalt tõenäoliselt kõige kasumlikum vanusegrupp).* Kuna majanduslike väljavaadete ja rahvastiku prognoosi kohaselt ei ole lähiajal oodata olulisel määral uute tarbijate lisandumist ning ostujõu paranemist, tähendaks uute ostukeskuste lisandumine turule olemasolevate tarbijate ümberjagunemist kaubanduskeskuste vahel.* Muutused rahvastiku struktuuris võivad viie aasta perspektiivis tõlgendada tarbijate käitumise muutumist varasema impulsiivse ja ebaratsionaalse käitumise ning trendiostude tegemise asemel konservatiivsete hoiakute ja kvaliteediostude tegemise poole (väheneb sooritatud ostude arv, kuid on tõenäoline, et tõuseb keskmine ostu hind).Allikas: Colliersi Tallinna kaubanduspindade turuülevaade

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757