Autor: Kaubandus.ee • 22. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

RC Cola edestab müüginumbrites Pepsit

Alles hiljuti turule tulnud RC Cola edestab tootja A. Le Coqi andmeil tuntud koolabrändi Pepsit juba kahekordselt ja on tõusnud Eesti koolaturul teisele positsioonile.

Eesti suurim joogitootja A. Le Coq alustas juuni alguses maailma kolmanda koolajooke valmistava firma Ameerikas Cott Beverages Inc.-iga sõlmitud frantsiisilepingu põhjal Royal Crown Cola tootmist ja turustamist Eestis. Uus koolabränd on esimese kahe kuuga saavutanud olulise müügiedu oma põhikonkurendi Pepsi ees, teatas ettevõte Äripäevale.

Müügitulemused on olnud paremad kui planeeritud – nimelt oli A. Le Coqi eesmärgiks saavutada kaheksa kuuga RC Colale 3%-line turuosa kogu karastusjookide turul ning 10%-line turuosa koolajookide segmendis. Ligilähedaselt on jõuti selleni selleni juba suve lõpuks.

 Uuringufirma Nielseni andmetel kuulub juuni-juuli seisuga RC Colale 2,6% Eesti karastusjookide turust ning 8,8% koolajookide turust, mis on kaks korda suurem turu senise teise, Pepsi turuosast, avaldas A. Le Coq.

Tulevikus plaanitakse RC Cola turuosa veelgi kasvatada ning saavutada koolaturul 20%-line turuosa.

 Esimese kolme müügikuuga on müüdud ca 700 000 liitrit RC Colat. Esimesel aastal on planeeritud kokku müüa ca 1,2 miljonit liitrit RC Colat.  „Võin pikemalt keerutamata välja öelda, et RC Cola turuletoomine ja müük on olnud meile väga edukas ning läinud täpselt nii või pareminigi, kui planeerisime," kommenteeris A. Le Coq’i juhataja Tarmo Noop.

Ta märkis, et tuntud brändide Coca Cola ja Pepsiga konkureerimine tähendas Eesti tootjale riski. "Tulime RC Colaga Eesti turule julgelt ja heas mõttes isegi agressiivselt ning tulemus on see, et oleme Pepsist juba ette läinud," rääkis Noop.

Kuna A. Le Coqi portfellis koola maitse puudus, oli äriliselt loomulik ka sellest segmendist matti võtta, leidis Noop. "Kui juuni alguses seni tundmatu koolabrändiga RC Cola turule tulime, leidus kahtlejaid ja kõhklejaid ikka parasjagu. Et kuidas ikka julgeme tulla konkureerima suurte hiidudega nagu Coca Cola ja Pepsi," meenutas ta.

 "Ma arvan, et RC Cola eeliseks on konkurentidest parem hinna-kvaliteedi suhe – samaväärne maitse soodsama hinnaga. Koolasegmendi liider Coca-Cola on suvel teinud palju hinnakampaaniaid, mis on taganud talle küll turuliidri positsiooni säilimise, kuid rahalises arvestuses on Coca-Cola kindlasti kaotanud," tutvustas Noop eduvalemit.

RC Cola müügiedu taga on lisaks agressiivsele lansseerimiskampaaniale Noobi sõnul ka väga hea esindatus kauplustes. RC Colat saab Eestis osta 80% karastusjooke müüvates poodides.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757