Autor: Kaubandus.ee • 24. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse ja netikauplejad tõstavad veebipoodide mainet

Tarbijakaitseamet ja e-kauplejate liit sõlmisid koostööleppe eesmärgiga tõsta e-kaubanduse ja selle teenuse pakkumise kvaliteeti.

Käesoleval  nädalal avaldas Euroopa Parlament resolutsiooni, et   usaldusväärsuse ja toodete kvaliteedi tagamiseks piiriüleses e-kaubanduses tuleks luua Euroopa usaldusmärgis.

Tarbijakaitseamet toetab e-kauplejate kvaliteedimärki koos kindlate ja aktsepteeritavate tingimustega, mis vähendab kindlasti ka eestisisest e-kaubanduses lokkava varimajanduse osakaalu, mis omakorda heidab halba varju ka kõiki õigusakte täitvatele ja häid kaubandustavasid järgivatele e-kauplejatele. E-kaubanduse liit väljastab alates kevadest e-poodidele mõeldud kvaliteedimärki „Turvaline ostukoht“, mille eesmärk on suurendada tarbijates usaldust ning tõsta Eesti e-kaubanduse taset ning mainet Eestis.  Ohutule ostukeskkonnale viitav märgis väljastatakse teatud kriteeriumite alusel koostöös tarbijakaitseametiga. 

Tarbijakaitseameti ja e-kaubanduse liidu vahel sõlmitud koostööleppe peaeesmärgiks on tõhustada koostööd, lähtudes tarbijakaitsealastest õigusaktidest ja Euroopa Liidu tarbijakaitsealastest direktiividest ning soovist leida tarbija ja e-kaupleja vahel tekkivatele probleemidele mõlemaid pooli rahuldavaid lahendusi.

Üheks lepingu oluliseks osaks on informatsiooni (sh tekkinud tarbijaprobleemide) vahendamine ja neile lahenduse leidmine, vajadusel e-kauplejate koolitamine ning nõustamine ja tarbijaõiguste teavitustegevus e-kaubanduse valdkonnas. Kindlasti tuleb tarbijatele selgeks teha, et kahe eraisiku vahel sõlmitud  ostumüügitehing ei ole õigusaktidega reguleeritud ja nendele ei laiene seadustega kaitse, mistõttu on oluline, et enne tehingu sõlmimist oleks tarbijate teada, kes on müüja. Samuti on vaja tõsta teadlikkust ettemaksu ja selle suuruse küsimise osas.

Nii tarbijakaitseamet kui ka e-kaubanduse liit tervitavad ettemaksu puudutava regulatsiooni muutmist. Võlaõigusseadusesse ja tarbijakaitseseadusesse tehtud muudatused likvideerivad mõned seni kehtinud ebakõlad, kuid siiski säilib ettemaksu piirang, mis on nii tarbijale kui ettevõtjale garantiiks ja motivatsiooniks leping vastavalt sõlmitud tingimustele ka korrektselt täita.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757