Psühholoog: äris ei ole kategooriat "ebaaus"

Tallinna Ülikooli psühholoogi Aleksander Pulveri sõnul pole äris kategooriat "alatu" või "ebaaus". On vaid "kasumit taotlev tegevus kokkuleppeliste reeglite järgi".

"Sestap on hinnatõus tavalises äritegevuses võimaluste olemasolul, näiteks konkurentsi puudumine ja korruptiivsus, loomulik protsess," ütles ta.

Pulveri hinnangul viib selline lubatu ja tegelik erinevus paratamatult nii usalduse vähenemisele ärimaailma vastu kui ka muutustele tarbijakäitumises.

"Tulemuseks on, et tekkinud olukorras võimendatakse neid käitumistendentse, mis on igal tarbijal individuaalsed. Kes püüab rohkem säästlikumalt läbi ajada. Kes püüab võimalikult suuri varusid soetada. Kes püüab raha maksimaalselt kulutada ja kes otsib mittelegaalseid raha liigutamise viise," kirjeldas Pulver.

Teiste sõnadega – väheneb tarbijakäitumise ennustamise võimalus ja suureneb irratsionaalsetel otsustel tegutsemise ulatus, mis omakorda tähendab, et inimesed ei ole enam allutatud vajalikul määral reklaamile, majandusstrateegilistele otsustele ja/või ekspertide nõuannetele.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara