Autor: Kaubandus.ee • 1. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vips: eristudes jääd ellu

ABC Grupi juhatuse esimees Jüri Vips rõhutas oma Äriplaani ettekandes, et rasketel aegadel aitab ellu jääda eristumine ja imidži ülesehitamine. Kui suudetakse kliendi ootusi ületada, siis pole põhjust kriisist rääkida, lisas ta.

"Visioon on kunst näha nähtamatut,“ tsiteeris Vips Jonathan Swifti. Tema sõnul on ettevõtja kriisi ajal nagu jänes mustkunstniku kübaras, ainult tema kõrvad paistavad kübara seest välja. „Ettevõtjad ei näe tööd rassides puude taga metsa, kuna neil on nii kiire ja pole aega ning keegi peab ettevõtjale metsas visiooni näitama,“ lisas ta.

„Kuid kuidas olla kriisis edukas?“ küsis Vips. „Ma ei räägi ühe valdkonna põhiselt, aga kliendile tuleb pakkuda midagi erilist – tuleb eristuda. Turunduse põhiteema pole ainult kauba hind, vaid imidž,“ sõnas ta. „Iga kaubamärgi ülesehitamisel on imidž väga oluline, selle ratsionaalsed ja emotsionaalsed väärtused. On teatud mõtted, mida propageeritakse, nagu öko ja roheline. Selle ratsionaalne väärtus on see, et saab kallimalt müüa, poppide teemadega tuleb kaasa minna,“ soovitas Vips.

„Arvestada tuleb, et tarbija on järgmisel aastal tehnoloogiliselt nõudlikum, rohelisem, eristuvat ostukogemust otsivam, terviseteadlikum ning ka vanem,“ lisas ta.

Suurimatest ohtudest tõi Vips välja üleinvesteerimise, investeeringuid tehakse vaid tõusule lootes. „Investeerida tasuks mõõdukalt mitte üle. Sel juhul võid olla järgmisel aastal aasta ärimees, aga ülejärgmisel aastal oled pankrotis. Investeerimisega ei tasu üle pingutada,“ märkis Vips.

„Mina olen ettevõtjana teinud ainult seda, mis on minu jaoks eelkõige huvitav, kuid see võib olla vastuolus raamatupidamislikus mõttes. Kliendi ja omaniku rahuldamine samal ajal on väga keeruline. Omanike ja juhtkonna erimeelsused on aga oht, mis tekib, juhul kui omanikel puudub piisav kompetents, kuid on suur tahe teha olulisi otsuseid,“ rääkis ta.

Samas lisas ta, et panga konservatiivne suhtumine on samuti oht, kui krediidiasutus otsustab nõuda laenude tagastamist ebareaalse graafikuga. Samuti liberaalne krediidipoliitika, krediiti antakse ka maksejõuetutele klientidele.

„Eesti majandus järgmisel aastal vast palju hullemaks ei lähe ehk SKP tõuseb paar protsenti, nagu on lubatud,“ märkis Vips ning tema sõnul on tuleval aastal Eesti majanduses peamised märksõnad euro kasutuselevõtt, siseturu stabiliseerumine, inflatsiooni tõus, kvalifitseeritud tööjõu mõõdukas defitsiit, juurdepääs rahale paraneb.

Jaeettevõtted muutuvad tuleva aasta alguses euro mõjul ohvriteks, nentis Vips.

„Jaanuarikuu esimesed kaks nädalat oleme rahavahetuskontor. Investeeringud rahavahetuskontori IT-lahendustesse ning juurutustööde täiendavaks kuluks on ca 1,2 mln krooni.“

„Müügitulu läheb 15,6466 korda väiksemaks, eelarvestamisel tulevad mängu ka sajandikud tuhandest. Kuna järgmisel aastal lähevad numbrid väiksemaks, võtab tarbijal mõtlemise muutus aega vähemalt aasta,“ tõdes ettevõtja.

„Aga kui kliendi ootusi ületatakse, siis pole põhjust kriisist rääkida. Kui on olemas paindlik, eduka turundusega, kõrge firmakultuuriga ja täpselt juhitav ettevõte, siis on võimalik ka klientide ootusi ületada,“ lausus Vips.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757