Autor: Kaubandus.ee • 11. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Kaubamaja sai müügilanguse pidama

Tallinna Kaubamaja kontserni esimese üheksa kuu müügitulu langes aastases võrdluses, kuid kolmas kvartal andis lootust, et tulude vähenemine on nüüdseks möödanik.

Üheksa kuu auditeerimata müügitulu oli 4,6 miljardit krooni, sealhulgas müüdi III kvartalis 1,6 miljardi eest. Eelmise aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 4,8 miljardit krooni, sh III kvartalis 1,6 miljardit. Müügitulu kahanes üheksa kuuga 4%, kuid kolmandas kvartalis jäi mullusele tasemele.

Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli üheksa kuuga 3,5 miljardit

krooni, kasvades mullusega võrreldes 1%. Kolmanda kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit, ületades eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu 3% võrra. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 2010. aasta esimesel üheksal kuul 25,1 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 2%ga.

Üheksa kuu müügitulemustele avaldasid Kaubamaja teatel positiivset mõju edukad turundustegevused ja suurenenud klientide arv. Kui käesoleva aasta alguses suurenesid käive ja ostude arv eelkõige Tallinna kauplustes, siis III kvartalist on elavnemine kandunud ka väljapoole Tallinna.

III kvartali müügitulule on lisaks ostude arvu kasvule avaldanud positiivset mõju keskmise ostukorvi kasv, mis majanduslanguse järgselt on esmakordselt suurenenud võrreldes baasperioodiga. Samuti suurenes III kvartalis, võrrelduna eelmise aastaga, tööstuskaupade nõudlus. Müügitulu kujunemisele on negatiivset mõju avaldanud mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemine, kasvanud käibemaksumäärad ning müügimaks, teatas firma börsile.

Kaubamajade ärisegmendi üheksa kuu müügitulu oli 802,7 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 264,9 miljonit, mis oli 2009. aasta III kvartali tuludest 1% madalam.

Kinnisvarade ärisegmendi üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 29,2

miljonit krooni ning III kvartalis 9,5 miljonit. Esimesel üheksal kuul ja samuti III kvartalis kahanes müügitulu 10% eelmise aasta samade perioodidega võrreldes tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis, kus Selverid suleti.

Jalatsikaubanduse ärisegmendi üheksa kuu konsolideeritud

müügitulu oli 147 miljonit krooni, kasvades võrreldes 2009. aasta sama perioodiga 8%. Müügitulu tänavu kolmandas kvartalis oli 55,2 miljonit, kasvades aastaga 9%.

LHV teatas enda septembrikuises prognoosis, et kulude kärped ning Selveri suvised müüginumbrid lubavad näidata häid finantstulemusi, mistõttu jätkatakse osta-soovitusega. Pank prognoosib Tallinna Kaubamaja kontsernile käesoleva aasta käibeks ca 6,4 mld krooni ehk 1,1% vähem kui aasta tagasi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757