Šokolaad on kõige stabiilsem valuuta

Tahvel šokolaadi ei hakka kunagi rohkem maksma kui 1 euro, kirjutab tänane Süddeutsche Zeitung.

Saksa leht analüüsib šokolaadi hinnatõusu Saksamaal viimase 50 aasta jooksul ning tõdeb, et suurem hüpe leidis aset ainult seoses üleminekuga eurole. Kui 100-grammine šokolaaditahvel maksis aastal 1950 1 marga, siis 31. detsembril, viimasel päeval, kui oli veel käibel Saksa mark, oli šokolaaditahvli hind endiselt üks mark. Samas oli inflatsioon aastatel 1950–2002 322 protsenti, mille tulemusel oleks šokolaaditahvel pidanud maksma aastal 2002 4,22 marka.

Miks see nii ei ole, selgitab intervjuus SZ-le ekspert Robert Weitz: „100grammise šokolaaditahvli hind on olnud Saksa jaekaubanduse kõige visamalt püsinud künnishind.“ Tõusnud on piimahinnad, liha ja kartuli hinnad, aga mitte 100-grammise šokolaaditahvli hind. Tõsi, tootjad tõid turule suuremaid ja väiksemaid tahvleid, mille 100 grammi hind oli tunduvalt kõrgem kui 1 mark. Ja euro tulekuga tõusis ka 100 grammise šokolaaditahvli hind – algselt 50 senti maksma pidanud tahvel maksab nüüd Saksamaal 79–89 senti. Ekspert Weitz usub aga, et tõenäoliselt jääb hind taas püsima napilt alla 1 euro.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara