Autor: Kaubandus.ee • 25. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Advokaat: vestlus portaalipidajaga ei tähenda lepingut

Advokaadibüroo LEXTAL vandeadvokaat Urmas Ustavi sõnul võib ettevõtja tema hinnangul rahumeeli tähelepanuta jätta mõne portaali telefoni teel pakutava suulise lepingu.

Soomes ärivõtete pärast kohtu all oleva ärikataloogi Directa Eesti haru sajad kliendid on pahased Directa lepingute sõlmimise viisi pärast - telefonis müügiagendiga vestlemise tulemus on leping portaalipidajaga ning arve andmete portaali registreerimise eest.

Järgneb Urmas Ustavi kommentaar.

Ettevõtja võib meie hinnangul lepingu rahumeeli tähelepanuta jätta. Lisatud teenuselepingu üldtingimustega (edaspidi: TÜT) nõustub klient juhul, kui ta tasub registreerimistasu, mille kohta väljastati lisades olnud arve.

Juhul kui arvet ei tasuta, pole ka nõustumust antud ning TÜT ei kohaldu.

Sealhulgas ei kohaldu ka TÜT punkt 2.1, millise kohaselt loetakse lepingu sõlmituks hetkest, mil klient nõustub teenuse kasutamist alustama ning mis võimaldab lepingu sõlmituks lugeda ka siis, kui klient ise tagastab elektroonilise registreerimisvormi.

Võlaõigusseadus ei keela suulise lepingu sõlmimist, oluline on tegevusega oma nõustumuse väljendamine. Meie hinnangul on kõnesoleva lepingu puhul võtmeküsimuseks esimese arve maksmine - selle tasumisel nõustub klient TÜTga ning ühtlasi väljendab ta soovi asuda teenust kasutama ehk annab nõusoleku lepingu sõlmimiseks.

Praeguse kaasuse puhul ei ole aga klient ilmselt arvet tasunud ning seega ei eksisteeri poolte vahel kehtivat õigussuhet (lepingut). Hilisemate vaidluste vältimiseks on mõistlik sarnases situatsioonis end teenuse pakkujaks möllivale isikule kirjutada, et teenust ei soovita, tingimustega ei nõustuta ning arvet ei maksta.

Pettuseks on käsitletavat olukorda ilmselt liiga ambitsioonikas nimetada, pigem üritatakse inimeste tähelepanematust ära kasutades sättida neid üpris ebasoodsail tingimusil lepingusse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757