O'Key aktsia allpool IPO-hinda, analüütikud tõusu ei näe

Täna Londoni börsil ametlikult kauplema hakatud O'Key aktsia liikus kell 12:30 tasemel 10,50 dollarit ehk 4,5% allpool aktsiate avaliku esmaemissiooni (IPO) hinda.

O'Key aktsiatega on mitteametlikult (conditional trading - ingl k) kaubeldud alates teisipäevast ning aktsia hind on kõikunud 10,45-11,00 dollari vahel.
Venemaa suuruselt kolmanda jaeketi aktsiaid pakuti IPO käigus 11 dollariga, kusjuures pakkumisvahemikuks oli määratud 9,9-12,9 dollarit.

Vene analüüsikeskus URALSIB Capital värske analüüsi kohaselt oli O'Key 11dollarine IPO-hind kallis ning nad aktsias suurt tõusupotentsiaali ei näe.
URALSIB hinnangul tähendab praegune aktsiahind seda, et ettevõte kaupleb 1,2 EV/müük ja 14 EV/EBITDA tasemel (arvestades 2010. aasta 2,82 miljardi dollarist käibe- ja 241 miljoni dollari suurust EBITDA prognoosi).

Analüüsikeskus ootas, et O'Key aktsiad paisatakse müüki 25-30% allahindlusega võrrelduna konkureeriva X5 jaemüügiketiga, kuid tegelikkuses emissiooni korraldajad mingit soodustust ei pakkunud.

URALSIBi hinnangul on O'Key lähiaja müügiprognoosi täitmine üsnagi väljakutsuv (33% aastane käibekasv perioodil 2010-14). "Oleme skeptilised, et O'Key on suuteline üheaegselt nii kiiresti kasvama ja samas oma marginaali hoidma," kirjutas URALSIB analüüsis. Negatiivsena tõid nad välja ka suure konkurentsisurve juba väljakujunenud Peterburi jaekaubandusturul, kus O'Key on kõige jõulisemalt esindanud (28 poodi 52st).

O'Key IPO käigus müüs PR Newswire andmeil 6,1 miljonit aktsiat ka Eesti rikkaima ärimehe Hillar Tederi kontrollitav Barleypark Ltd.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara