Kaubanduskeskused: tarbimine on elavnenud

Tallinna kaubanduskeskuste juhtide sõnul on viimaste kuude jooksul märgata sisetarbimise kasvu, hoolimata sellest, et tarbijate kindlustunne iga kuuga aina väheneb.

"Tegelikult oli ostjate aktiivsuse väike tõus märgata juba alates augustist-septembrist," rääkis Viru Keskuse juht Ants Vasar, kelle sõnul on küll oktoobrit-novembrit raske hinnata just Kristiine keskuse laienemise avamise tõttu.

"See muutis veidi stabiilset seisu, kuid siiski võib öelda, et inimesed on hakanud keskusi rohkem külastama ja nii meil kui ka teistel on võrreldes eelmise aastaga käibed paranenud," ütles Vasar.

Kokkuvõttes on tema kinnitusel tarbijate ostuaktiivsus kasvanud ja nad käivad igapäevaselt ka rohkem raha välja.

Kristiine Kaubanduskeskuse juhi Allan Remmelkoore sõnul mõjutas oktoobri tulemusi samuti keskuse laienemine. "Loomulikult oli meie jaoks oktoober väga tugev, aga see ei pruugi tuleneda ainult muutustest turul, vaid meil lõppes ehitustöö ja avasime palju uusi poode," selgitas ta.

Siiski oli oktoober hea kuu ka kõikidele teistele kaubanduskeskustele Tallinnas ning võib öelda, et toimus tugevam sisetarbimine ja turul on juba positiivseid märke, möönis Remmelkoor.

Kuigi mitmed uuringud ennustavad aasta lõpus tarbimise olulist suurenemist, ei  saa Vasara sõnul milleski kunagi päris kindel olla. "Viimastel kuudel on palju räägitud ka kiirenevast hinnatõusust ja seega ei oska prognoosida, kuidas see tulevikus tarbijate käitumisele mõju avaldab," ütles ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara