Autor: Kaubandus.ee • 24. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soome väikepoepidajad tegid ühisrinde

Soome linnades on tuhandeid väikepoode, mis peavad ellujäämislahingut suurte kaubanduskeskuste ja veebikaubanduse vastu, kirjutab Kauppalehti.

Neil on kaks võimalust – kas vaikida ja surra või anda vastulöök. Helsingi kesklinnas asuvad poed valisid teise võimaluse. Sündis cityshops.fi – ettevõtjate oma kaubandusportaal.

Ettevõtmise eestvedaja Jorma Palkeineni sõnul tuli midagi välja mõelda, sest kesklinna väikepoodide käive kukkus äkki kokku. Näiteks filmiantikvariaadi käive kahanes 90 protsenti. „Võib ette kujutada hoopi, mille annab nii suur käibe kukkumine. Hakkasin naabritega rääkima ja neil oli olukord sama. Tänavalt sissepõikavad kliendid kadusid,“ kirjeldas olukorda Palkeinen.

Ta on klientide käitumisele põhjusi: majanduslangus, 30kraadine pakane talvel, olümpiamängud, 4-5meetrised jääpurikad katuseräästastes, suvepalavus…

„Üldine põhjus on kindlasti selles, et internet on muutnud tarbimisharjumusi. Meie aga tahame siiski linna elavana hoida,“ ütles Palkeinen.

Cityshops.fi on praeguseks tegutsenud viis kuud ja ettevõtjad on portaaliga innukalt kaasa tulnud. Veebilehel on 320 ettevõtte andmed, näidised ja pildid poodidest. Pelkeineni hinnangul on ühine turundus võimas vahend, sest oma jõududega ei saa väiksema eelarvega ettevõte sellega hakkama.

Palkeineni sõnul on viimastel nädalatel väikepoode elavamalt külastatud. „Kliendid on öelnud, et nägid internetis ettevõtte reklaami,“ ütles Palkeinen.

Lähinädalatel avab portaal ka internetipoe, veebikülge toetavad veebitelevisioon ja oma kliendileht. Nende eesmärk ei ole aga raha teenida, vaid väikeettevõtjaid paremini märgatavaks muuta.

Cityshops.fi liikmetel on asjast ka teistpidi kasu. Näiteks rahandusettevõte on lubanud neile väikelaene ja kindlustusfirma pakub märkimisväärset soodustust. „pangad ei tahtnud majandussurutises meid nähagi, kuigi laenusummad, mida me vajasime, olid väikesed – 3000 ja 8000 euro vahel,“ imestab Palkeinen.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757