Autor: Kaubandus.ee • 15. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saku Õlletehase juht: Soomes tuleb tegevust turu järgi kohandada

Soomes kehtivate reklaamipiirangute ja turunduse märgatavalt suuremate kulude tõttu tuleb sageli loota Eestis tehtud turundusele ning vajadusel muuta tootesortimenti, rääkis Saku Õlletehase juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä.

„Kuigi Saku on täna kõige tuntum Eesti bränd Soomes, siis on sellegipoolest esimene suur väljakutse juba üldse poekettide kaubavalikusse pääsemine, kuna poeketid on väga tsentraliseeritud ja omavad suurt turuosa,“ rääkis Tennilä.

Soome jaeturgu valitsevad Tennilä kinnitusel sisuliselt kolm suurt poeketti, mis tähendab, et põhjanaabrite juures sõltub ainult ühest otsusest, kas ettevõte pääseb näiteks pooltesse poodidesse üle Soome või jääb täiesti kõrvale.

Oluline erinevus on Tennilä sõnul Soome seadusandlus, millega tuleb lihtsalt kohaneda. „Erinevalt Eestist, kus alkoholi saab osta tavapoodidest, on Soomes tavapoodides lubatud müüa ainult alla 4,7%-lise alkoholisisaldusega õlut. Kuna suur osa maailma õllesid ületavad selle mahuprotsendi, käib suur osa õllemarkidest läbi Soome riikliku alkoholimonopoli ALKO, kus on väga ranged piirangud igasugusele turundustegevusele,“ selgitas Tennilä lisades, et põhimõtteliselt antakse võimalus kaup riiulile ladustada ja oodata, mis juhtuma hakkab. Seetõttu on uute õllebrändide tutvustamine ja sissetöötamine väga keeruline.

Olukorra sunnil on Saku Õlletehas pidanud veidi muutma ka oma tootevalikut. „Et olukorda Soome turul Sakule veel soodsamaks muuta ja pääseda tavapoodidesse, kus õllemüük on kõige suurem, teeme Soome turu jaoks näiteks premium-klassi õllest Kuld lahjemat eripruuli,“ rääkis Tennilä.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757