Saku Õlletehase juht: Soomes tuleb tegevust turu järgi kohandada

Soomes kehtivate reklaamipiirangute ja turunduse märgatavalt suuremate kulude tõttu tuleb sageli loota Eestis tehtud turundusele ning vajadusel muuta tootesortimenti, rääkis Saku Õlletehase juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä.

„Kuigi Saku on täna kõige tuntum Eesti bränd Soomes, siis on sellegipoolest esimene suur väljakutse juba üldse poekettide kaubavalikusse pääsemine, kuna poeketid on väga tsentraliseeritud ja omavad suurt turuosa,“ rääkis Tennilä.

Soome jaeturgu valitsevad Tennilä kinnitusel sisuliselt kolm suurt poeketti, mis tähendab, et põhjanaabrite juures sõltub ainult ühest otsusest, kas ettevõte pääseb näiteks pooltesse poodidesse üle Soome või jääb täiesti kõrvale.

Oluline erinevus on Tennilä sõnul Soome seadusandlus, millega tuleb lihtsalt kohaneda. „Erinevalt Eestist, kus alkoholi saab osta tavapoodidest, on Soomes tavapoodides lubatud müüa ainult alla 4,7%-lise alkoholisisaldusega õlut. Kuna suur osa maailma õllesid ületavad selle mahuprotsendi, käib suur osa õllemarkidest läbi Soome riikliku alkoholimonopoli ALKO, kus on väga ranged piirangud igasugusele turundustegevusele,“ selgitas Tennilä lisades, et põhimõtteliselt antakse võimalus kaup riiulile ladustada ja oodata, mis juhtuma hakkab. Seetõttu on uute õllebrändide tutvustamine ja sissetöötamine väga keeruline.

Olukorra sunnil on Saku Õlletehas pidanud veidi muutma ka oma tootevalikut. „Et olukorda Soome turul Sakule veel soodsamaks muuta ja pääseda tavapoodidesse, kus õllemüük on kõige suurem, teeme Soome turu jaoks näiteks premium-klassi õllest Kuld lahjemat eripruuli,“ rääkis Tennilä.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara