Tarbijakaitse võttis McDonald'si hinnad sihikule

Tuginedes nii tarbijate pöördumistele kui ka meedias kajastatud hinnatõusu vihjetele on tarbijakaitseamet saatnud välja 7 selgitusnõuet ettevõtetele, kes on ausa hinnastamise kokkuleppega liitunud. Üheks neist on ka McDonald's Eestis.

„Jah, McDonald's on üks nendest. See info on läbi jooksnud meediast juba, seepärast võin selle nime öelda, aga teisi ma ei saa avalikustada,“ kommenteeris tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. „Teised kuus ettevõtet, kes said selgitusnõude on teenindus- ja kaubandussektorist,“ lisas ta.

Kõigepealt esitab tarbijakaitse ettevõttele selgitusnõude, siis on ettevõttel aega esitada oma vastuargumendid. Kui hinnaleppe rikkumine tuvastatakse, siis on üheks variandiks see, et ettevõte viib hinna tagasi. „Teine variant on väärteomenetlus. Sest ettevõtted on ju andnud sisuliselt lubaduse ja kui nad seda ei pea siis… suurim trahv on 50 000 eesti krooni (ca 3196,9 eurot),“ märkis Turetski.

Paralleelkäibe perioodi (01.01 – 14.01) jooksul on ausa hinnastamise kokkuleppe rikkumise kahtlusega pöördutud tarbijakaitseameti poole 10 korral. Käesolevaks hetkeks ootab amet ettevõtjatelt selgitusi, et hinnata, kas tegemist on leppe rikkumisega või mitte. Koos selgitusnõudega kohustati ettevõtjaid tarbijakaitseametile esitama ka kauba saatelehtede koopiaid, millega nad hinnatõusu põhjendavad. „Ajavahemikku, millal midagi selgub, seda ei oska hetkel öelda. Aga uusi vihjeid võimalike rikkumisteni saab saata kuni suveni, kuni kehtib see lepe,“ lisas ta.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara