Autor: Kaubandus.ee • 2. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ökotrend vallutab mänguasjamaailma ehk Toys Go Green

Ökoteema on fookuses tänavuaastasel Nürnbergi mänguasjamessil. Öko tähendab materjale, aga ka mänguasjade sotsiaalset väärtust ja keskkonnasäästlikku tootmist. Ökotoiduained, roheline energia, investeeringud, riided, reisid – roheline revolutsioon näib olevat kõikehõlmav.

"Oleme aja jooksul tähendanud, et ökomõtlemine kogub hoogu, ja mitte ainult tarbijate, vaid ka müüjate juures,“ ütles messi tegevjuht Ernst Kick. Olulised teemad on Nürnbergi mänguasjamessi öko-osas materjalid, pakend, transport ja logistika. Aga ka mängukontseptsioon ja ideed, mis õpetavad lapsi käituma loodussõbralikult.

Eesti öko on Steku maailmEestist on Nürnbergi mänguasjamessil ainsana 59st ökomänguasju pakkuvast tootjast esindatud Pärnu firma Intecon kaubamärgiga Stekuworld (mitte-ökona on end tootjatest veel välja pakkunud ka Eesti Nukuehitus ning ideedevahendajana Karelian Agency OÜ).

Intecon viis messile kahte erinevat tüüpi puitkonstruktoreid. Firma juhi Arvo Villmanni sõnul on konkreetset huvi tuntud Inteconi asjade vastu Saksamaal ja Norras, kuid ettevõte on alles sedavõrd uus, et käibenumbritest on veel vara rääkida. Suuremaid turge näeb Villmann veel eelkõige Põhjamaades.Stekuworld täidab kõik messi ökotoote nõuded, lubades 100 protsenti loomulikku kvaliteetset puidutoodet, loomingulisust ja avastamisrõõmu lapsele ning kinnitab ühtlasi, et tooted on valmistatud keskkonnale ohutult.

Nutikaimad ökomänguasjad aastal 2011Messi lõpuks valitakse miljoni toote seast välja parimad. Lõppvoorus kandideerib 15 toodet eri vanusegruppidele. Öko-kandidaadid on sel aastal Koreast, Prantsusmaalt ja Saksamaalt.

Korealaste Myzoo kujutab endast puidust magnetitega varustatud loomakonstruktorit, kus lapsed saavad kokku panna loomi või siis vastavalt fantaasiale lisada loomakehale erinevaid kehaosi – näiteks ahvile jänese kõrvad ja lehma nina jne.Prantslaste Buki teeb lapsele selgeks, kuidas toimib taastuvenergia. Kokkupandavatel mudelautodel on kaks alumiiniumpaaki, mida saab täita soolaveega, nii et auto sõidab ilma patareideta. Autot saab kasutada ka tavalise akulaadijana.Sakslaste E Rangers Future Base üritab lastele selgeks teha, kuidas hakkavad inimesed tulevikus elama. Kuidas toimib taastuvenergia, näiteks päikeseenergia. Tegemist on mängukomplektiga, kus väike uurija Jack Geenius maandub tundmatul planeedil ja hakkab seal üles ehitama uut ökosüsteemi.

Ökotootele võib hinnaks lisada kuni 20%Saksa tarbijauuringud on näidanud, et isegi kui tarbijad ökot erinevalt defineerivad, on see teema mänguasju ostes väga oluline. Veel olulisem on see veel ainult toiduainete juures. Mänguasjatootjate hinnangul on 35% tarbijaist nõus ökotoote eest maksma rohkem kuni 20%.

54 protsenti ostjatest väärtustab ökoloogiliste mänguasjade juures nende keskkonnasäästlikke tooraineid ja tootmisprotsesse, 44 protsenti toodete pikaajalisust ja 21 protsenti pedagoogilist väärtust. Materjalidest hinnatakse eelkõige puitu, puuvilla ja paberit. 98% Saksa müüjatel on tootevalikus ökomänguasju. Rohkem kui pooled müüjatest eeldavad, et nõudlus ökotoodete järele tulevikus kasvab.

Mänguasjade turg kasvas 6%

Saksa mänguasjaturg kasvas 2010 esialgsete hinnangute kohaselt 6%, mis teeb käibeks ligi 2,55 miljardit eurot. Lisaks ökoloogilistele mänguasjadele on turul nõutud ka pedagoogilist ja võitluslikku väärtust sisaldavad mängud ja mänguasjad. Hästi läheb ka seltskonnamängudel ja keskmisest kallimatel toodetel, samuti müüvad järjest paremini lasteraamatud.Hästi müüsid kogumisartiklid hinnaga alla 2 euro, aga ka kõrgema hinnaga mänguasjad (hind üle 50 euro) ja advendikalendrid. Internetis kasvas mänguasjade müük 17%. Ainsana kahanes videomängude käive.

Nürnbergi mänguasjamessMaailma suurim mänguasja- ja vaba aja mess

Sel aastal osaleb 2683 ettevõtet 63 riigistLäinud aastal külastas messi 76 637 spetsialisti 104 riigistEsitletakse rohkem kui 1 miljonit toodet, neist 70 000 on uudsed160 000 ruutmeetrit pinda

Globaalsed trendid: öko, hariv ja võitlevÖkomaterjalid – ökopuuvill eriti beebi- ja väikelaste toodete puhul, aga ka puidust mänguasjade puhul

Õppimine – mänguasjad, mille abil lapsed õppida saavad. See trend näitab end kõigis tootegruppides, eriti nõutud on puidust mängud ja meisterdamisklotsid, mis arendava tehnilist mõtlemist ja käetöödVirtuaalsus – sotsiaalvõrgustikud mängivad oma osa ka mänguasjatööstuses. On järjest rohkem mänguasju, millel on juures ligipääsukood mõnda võrgugruppi. Nii saavad mänguloomadest sotsiaalvõrgustikes meediastaarid, mis omakorda müüki soodustab.Aplikatsioonid – mängud iPad-is ja iPhone-is ja teistes nutitelefonides. Siin on suurt edu saavutanud näiteks LEGO.Tehnika – tehnilised, eriti kaugjuhitavad mänguasjadDuellid – võitluslikku momenti sisaldavad mängud

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757