ETK Grupi 2010. aasta käive jäi samale tasemele

ETK Grupi 2010. aasta netokäive oli 359,6 miljonit eurot ehk üle 5,6 miljardi krooni. Suurima osa moodustas sellest 162 miljoni euro suuruse netokäibega kauplusekett Konsum, mille käive kasvas mullusega võrreldes 5,7%.

ETK Grupi juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul vähenes grupi käive aastaga 2,3%, kuid arvestades maapiirkonna kaubanduse suurt osakaalu grupi tegevuses ning seda, et majanduslangus pidurdus ning taastumine algas maapiirkonnas hiljem, on ettevõte tulemusega väga rahul.

„Kui kogu Eesti toidukaubanduse turg kasvas alla 1 protsendi ning spetsialiseerimata kaupluste osas, kus ülekaalus toidukaubad ja joogid, langes jaemüük 2009 aastaga võrreldes ligi 1,2%, siis nii väike langus aasta kokkuvõttes on meie kauplustevõrgu paiknemist vaadates pigem positiivne,“ ütles Kusmin. Tema sõnul kolmandas kvartalis langus peatus ning viimases kvartalis suurenes müük eelmise aastaga võrreldes 6,6%.

Ettevõtte teatel oli ETK turuosa toidu- ja esmatarbekaupade turul 2010. aastal 20,7%, sealhulgas spetsialiseerimata kaupluste osas, kus ülekaalus toidukaubad ja joogid, oli turuosa 21,9%. Suurima osa grupi käibest moodustas 162 miljoni euro suuruse netokäibega kauplusekett Konsum, mille käive kasvas 2009. aastaga võrreldes 5,7%. Kaupluseketi A ja O netokäive oli 2010. aastal 81,5 miljon eurot, suurenedes aastaga 5,4%. Maksimarketi poode on aasta jooksul 1 vähemaks jäänud ning keti käive 54 miljonit eurot on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vähenenud 11,5%.

Kauplusekettide osakaal ETK Grupi käibest oli 2010. aastal järgmine: Konsum  45%, A ja O  23%, Maksimarket 15% ja muud kauplused 17%.

Eesti kapitalil põhinev Eesti Tarbijateühistute Keskühistu asutati 1917. aastal. ETK gruppi kuulub 366 müügiüksust üle Eesti. ETK püsikliendiprogrammiga

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara