Autor: Kaubandus.ee • 25. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Puusepp: tulime masust edukalt välja

Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta kasum ulatus 17 miljoni euroni, millest ligi pool teeniti neljandas kvartalis. Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul oli see edukas masust välja tulemine.

„Kahel viimasel aastal õnnestus Kaubamaja kontsernil teha sisuliselt samas suuruses käivet, kuid mullu vahetasime varasema 12,6 miljoni eurose kahjumi 17-miljonilise kasumi vastu – tulime masust edukalt välja," lausus Puusepp.

Puuseppa sõnul oli tegemist päris raske katsumusega, kuid ega meil toonases majanduskeskkonnas muid valikuid polnud.

"Sama ülesanne oli sisuliselt kõigi Eesti ettevõtete ees ning võime rõõmustada, et meil jätkus vajalikul määral võimekust,“ lausus Puusepp.

Puusepp märkis, et nad saavutasid tulemuse, milleni plaanisid jõuda ning mille suunas tugevalt töötasid. "Kontsern säilitas rasketel aegadel oma müügimahud ja turupositsiooni käest ei andnud. Vastupidi, oludes, kus kontserni läbimüük eelmisel aastal vähenes 1,3% võrra, näitas meie turuosa siinses jaekaubanduses jätkuvat kasvu,“ lisas Raul Puusepp.

 Raul Puusepa sõnul oli detsembri lõpu seisuga Kaubamaja kontsernil üle 439 400 püsikliendi, mis teeb aastaseks juurdekasvuks 11,3%. Sellega on kontsernist saanud suurima kliendibaasiga kaubandusgrupp Eestis. „2010. aastal jätkasime kontsernsiseseid tegevusi kulude vähendamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks. Eks nende sammude järelkaja on tunda ka tänavu ja veel edaspidigi,“ tõdes Raul Puusepp. „Eelmisesse aastasse jäid euro kasutuselevõtuga seotud ühekordsed kulutused suurusjärgus 0,2 miljonit eurot. Tallinnas kehtivat müügimaksu maksis kontsern mullu 1,2 miljonit eurot ning selgi aastal tuleb kahjuks veel selle maksukoormisega arvestada.“ Samas lisas Raul Puusepp, et eelmise aasta tugev neljas kvartal jaekaubanduses, mil jaekäive Eestis kasvas ligi 10%, kinnitas uue majanduskasvu mõju järk-järgulist jõudmist ka tarbija ostukorvi. „Selle trendi püsimist ja tarbimise suurenemist loodame ka järgnevatel kuudel, arvatavasti kujuneb tugevamaks aasta teine pool. Oma positiivset mõju kontserni edaspidisele tulemuslikkusele peaks andma ka sellest aastast kasutusele võetud uus majandusarvestussüsteem.“ 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757