Autor: Kaubandus.ee • 21. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse paneb petturist e-poed häbiposti

Tarbijakaitseameti viimaste aegade statistika näitab, et internetipoodidest ostlemisega on inimestel jätkuvalt palju probleeme ning seetõttu hakatakse alates aprillist avaldama nende e-kauplejate veebiaadresse, kes ei järgi seadust.

Uuringufirma TNS Emor uuringu tulemuste kohaselt on internetist ostusid sooritanud Eestis ca 45% interneti kasutajatest  ja see tendents on kasvav.

Tarbijakaitseamet tuletab kõikidele meelde, et e-kaupluse veebilehel peab olema järgmine info:

*ettevõtte nimi, asukoht, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul saab pöörduda;

*välja toodud kauba tagastamise ja garantii tingimused;

*kui kaua võtab aega kauba kohalejõudmine ja mis tingimustel toimub sobimatu kauba korral selle tagastamine;

*kes on vastutav tagastamiskulude kandmise eest;

*välismaiste e-poodide puhul - milliste riikide seadused kehtivad.

Lisaks eeltoodule tuletab tarbijakaitseamet kõikidele e-kauplejatele meelde kontrollida majandustegevuse registris oma registreeringut, sest e-kauplus peab olema registreeritud majandustegevuse registris (MTR-is) jaekauplejana.

Registreerimisel tuleb määranguna märkida e-kaubandus ning aadressina e-kaupluse veebiaadress. Viimatinimetatud tingimustele tuleb eriti suurt rõhku pöörata, kuna paljudel veebikauplejatel on MTR-i registreering puudulik.

Mida veel internetis ostlemisel silmas pidada?

*Enne kauba tellimist tutvu kindlasti tähelepanelikult tellimistingimustega.

*Tee selgeks, kas veebipood kuulub juriidilisele isikule. Seda saate teada, kui vaatate, kes on arve saaja – kas firma või eraisik.

Eraisikult ostes peab ostja olema valmis selleks, et kaubale või teenusele ei kehti seadusest tulenev  kaitse  ega laiene tarbijate õigused. Nt ei kehti eraisikult ostetud toodetele kaheaastane pretensiooni esitamise õigus, samuti ei saa tarbijakaitseamet sekkuda, kui peaks ilmnema probleem kas toote kättesaamisel või toote endaga.

*Kui saadaolev info ei ole piisavalt ülevaatlik, esita oma küsimused otse klienditeenindajale. Võid paluda, et müüja annaks olulise suulise info (maksetingimused, kauba tagastamise võimalused, müügigarantii jms), mis interneti-poe lehekülgedel puudub või tundub arusaamatu kirjalikult. See aitab lahendada hilisemaid võimalikke pretensioone.

*Kõige rohkem pööra tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ja millised lisakulud (posti- või teenustasud) võivad lisanduda.

*Interneti vahendusel sooritatud ostude puhul on soovitatav kõik ostuga seotud teave ning kirjavahetus (toote või teenuse kirjeldus, vormistatud tellimus, kaupleja kinnitus tellimuse kättesaamise kohta jms) välja printida ning alles hoida.

*Juhul, kui müügifirma soovib osa kauba hinnast ettemaksuna, peab see olema lepingutingimustes kirjas. Kui aga nõutakse kogu summa ettemaksuks, siis vaadake, kas ettemaks on tasakaalus kauba ootamise ajaga!

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757