Euroopa jaemüük pööras ootamatult langusesse

Jaemüük Euroopas pööras veebruaris ootamatult langusesse, selgub täna avaldatud Euroopa statistikaameti andmetest.

Nii eraldi euroalal kui ka Euroopa Liidus tervikuna kahanes jaemüük veebruaris jaanuariga võrreldes 0,1%. Euroala suurimas riigis Saksamaal kahanes müük 0,3%. Aastatagusega võrreldes kasvas müük euroalal 0,1%.

Agentuuri Bloomberg küsitletud analüütikud olid prognoosinud eelnenud kuuga võrreldes keskmiselt 0,1% suurust müügi kasvu. Jaanuaris kasvas müük 0,2%.

Tarbimist õõnestab Euroopas nii energia hinna tõus, mis jätab kulutamiseks vähem raha kui ka mitme riigi pingutused eelarve defitsiidi vähendamiseks.

Tarbijausaldus kahanes märtsis ning inflatsioon kiirenes euroalal 2,6%-le, sundides Euroopa Keskpanka ilmselt juba sel neljapäeval euroala intressimäärasid tõstma.

„Kõrgem energia hind ja kokkuhoiumeetmed hoiavad tarbimist tagasi,“ kommenteeris agentuurile Bloomberg ING Groupi ökonomist Martin van Vliet, nentides, et jaemüügi näitajad olnuks veelgi nõrgemad, kui tööpuuduse vähenemine eelkõige Saksamaal vastukaaluks tarbijate ostuisu ei kosutaks.

Andmed esitanud riikidest kahanes jaemüük eelnenud kuuga võrreldes veebruaris enim Sloveenias (-1,3%), Prantsusmaal (-1,1%), Belgias (-0,8%) ja Iirimaal (-0,6%) ning kasvas enim Leedus (2,2%), Maltal (1,8%) ja Eestis (1,6%). Kohe Eesti kannul tuleb Läti, kus kasv oli 1,5%.

Aasta baasil kahanes jaemüük veebruaris enim Hispaanias (-5,6%), Rumeenias (-4,8%) ja Portugalis (-4,5%) ning kasvas kõige kiiremini Poolas (12,6%), Luksemburgis (8,8%) ja Leedus (6,1%).

Koduturu asemel otsivad Euroopa jaemüüjad kasvu pigem välisturgudelt. Nii teatas näiteks maailma suurim kosmeetikatoodete valmistaja L’Oreal SA läinud kuul, et kavatseb müügikäibe Brasiilias aastaks 2015 kahekordistada.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara