Jaemüük märtsis +5% 

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 5%, teatab statistikaamet.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta septembris pärast kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Kasv jätkus ka oktoobris, novembris ja detsembris. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule. Jaemüügi kasv jätkus ka märtsis.

Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 304 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta märtsiga võrreldes 13%.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 28%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük vastavalt 19% ja 16%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas jätkuvalt mõju keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 2%. 2011. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 374 miljonit eurot (5,8 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga võrreldes 18%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara