Jaemüük märtsis +5% 

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 5%, teatab statistikaamet.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta septembris pärast kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Kasv jätkus ka oktoobris, novembris ja detsembris. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule. Jaemüügi kasv jätkus ka märtsis.

Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 304 miljonit eurot (4,7 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta märtsiga võrreldes 13%.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 28%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük vastavalt 19% ja 16%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas jätkuvalt mõju keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 2%. 2011. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 374 miljonit eurot (5,8 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga võrreldes 18%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara