Jüri Ross: läheme julgelt müügitõusule vastu

Meil on suur investeering raskel ajal ära tehtud ja seepärast saame julgelt müügitõusule vastu minna, ütles Büroomaailma kauplusteketti opereeriva ASi Infotark tegevjuht Jüri Ross.

„Kui oli raske aeg, alustasime oma laokompleksi laiendusega,“ rääkis Ross. „Maksame küll pangalaenu veel 7-8 aastat, aga laiendus oligi mõeldud nii, et ükskord tuleb see suur investeering ära teha.“

Äripäev küsis täna jaekaubanduskettide juhtidelt päevaküsimusena, kas rasked ajad kaubanduses on möödas. Päevaküsimus oli ajendatud statistikaameti värsketest andmetest märtsikuu kohta, millest selgus, et jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 5 protsenti. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta märtsiga võrreldes 13 protsenti. Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 28 protsenti.

„Meie müügi tõus on viimasel kolmel kuul jäänud 10 ja 20 protsendi vahele,“ rääkis Jüri Ross ja lisas, et masu ajal kukkusid müüginäitajad 35 protsenti. „Seega kui võrrelda parimate aegadega, siis oleme 20 protsendiga miinuses. Nii et kui meie müüks veel kaks aastat niimoodi nagu praegu tõuseb, oleme vanades heades aegades tagasi ehk aastas 2007.“

Büroomaailma kaubamärgi all tegutseb üle Eesti 8 kauplust, pluss internetipood. Infotark kaupleb kontorimasinate, arvutite, kontoritarvete ja kontorimööbliga.

„Kõige rohkem – 30-40 protsenti – on tõusnud arvutite müük,“ täpsustas Ross. „Aga arvutid masu ajal ka kõige rohkem kukkusid, üle 50 protsendi. Nii et kõik on loogiline ja omavahel seotud ehk suurele langusele järgneb tõus. Majanduses ei toimu midagi juhuslikult.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara