Horm: kui toode liiga hästi müüb, on hind paigast ära

Kui mõni toode korraga liiga hästi müüma hakkab, on hind paigast ära, rääkis Maag Lihatööstuse juht Olle Horm Äripäeva müügikonverentsil.

Horm lisas, et kliendi soovid on täitmiseks, kuigi vahel tuleb nutt peale. Ettevõtte juhi ülesanne on Hormi sõnul tagada isiklikult, et kliendid saaksid seda, mida nad tahavad. Kuna Eestis on 100 lihatööstust, pole lihatoodete hinnad toiduainete üldisele tõusule vaatamata veel kerkima hakanud. Valitseb väga tihe konkurents.

Maag Lihatööstusele kuulub Rakvere Lihakombinaadi järel turul teine-kolmas koht. Samas, kui Rakvere Lihakombinaadile on pea kõik uksed valla, peab Maag kõvasti pingutama, et oma uudistooteid kaubanduskettide sortimenti saada. Viis suurklienti annavad 70% kogu ettevõtte käibest ja seetõttu on suhted kaubanduskettidega üliolulised.

Et müük toimiks, tuleb ettevõtte müügimeeskonda nii motiveerida kui ka kontrollida, leiab Horm. „Eesti vanasõna, et kurvast persest ei tule rõõmsat peeru, kehtib müügimeeskonna puhul täiesti,“ ütles Horm.

Samas on müügimeeste autodel GPS-seadmed, millega kontrollitakse, kus nad üle Eesti parasjagu asuvad, mis kell kodust väljuvad ning sinna naasevad. Omal soovil pole Maagist Hormi ajal ükski müügimees lahkunud, kuid kahele on tehtud ettepanek ära minna.

„Tuleks vältida ka klannide ja perekondade teket. Kui ilusad poisid-tüdrukud hakkavad liiga hästi läbi saama, mõtlevad nad, kus kohtuda ja pidu panna, fookus müügitöölt hajub,“ selgitas Horm.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara