Maxima: poole käibe kasvust tõi toidu kallinemine

Maxima käives kasvas esimeses kvartalis 7,5 protsenti, ligi pool käibe kasvust oli seotud toiduainete kallinemisega. Hinnatõusu osa käibe kasvus peaks edaspidi vähenema.

Võrreldes mulluse esimese kvartaliga kasvas Maxima käive tänavu  esimese kolme kuuga 7,5 protsenti, 63 miljoni euroni, teatas ettevõte.

Maxima Eesti OÜ  tegevdirektori Vaidotas Pacesa sõnul on tarbimisaktiivsus püsinud viimastel kuudel selgelt tõusutrendis. “Kahjuks on ligikaudu pool käibe kasvust seotud toiduainete kallinemisega kõikjal maailmas, samas kasvavad iga kuuga üha kiiremas tempost ka müügimahud,” märkis Pacesa. Hinnatõusu osa käibe kasvus edaspidi väheneb. Tarbijad eelistavad endiselt kampaaniatooteid ja ostlevad agaralt odavmüükidel, toodete arv ostukorvides aga kasvab.

Kiire käibe kasv jätkus ka aprillis. Näiteks oli tänavune lihavõttepühede käive rekordiline - võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 18 protsenti.

Käibe kasv julgustab Maximat Eestis investeerima nii kaupluste avamisse kui ka töökohtade loomisse. “Oleme tänavu avanud kaupluse Paldiskis ja Tallinnas, kokku loodame sel aastal avada kümmekond kauplust ja luua 700 uut töökohta,“ ütles Pacesa. „Juba suvel on plaanis avada kauplused Rakveres, Kohtla-Järvel, Märjamaal, Elvas, Räpinas ja Tartus. Sügisel avame lõpuks ka oma esimese Maxima XX supermarketi Tallinnas.“ 

Balti riikide suurimal kaupluseketil Maxima  on 440 kaubanduskeskust, neist 217 asub Leedus, 131 Lätis, 56 Eestis and 36 Bulgaarias. Kontsernil on kokku ligi 25 000 töötajat.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara