Tallinna Kaubamaja teenis 1,6 miljonit kasumit

Tallinna Kaubamaja esimese kvartali kasumiks kujunes 1,6 miljonit eurot. Mullu esimeses kvartalis oli ettevõttel 0,4 miljoni eurone kahjum, teatas ettevõte börsile.

Käive kasvas 2,4 protsenti ja ulatus 93,9 miljoni euroni.

„Meie viimane soovitus Tallinna Kaubamaja aktsiale 14. aprillist oli Vähenda positsiooni,“ ütles Swedbanki analüüsijuht Marek Randma. „Praeguseks on hind langenud ja vaatame peale kvartaalseid tulemusi hinnasihi ja soovituse üle.“ Swedbanki Tallinna kaubamaja aktsia hinnasiht on 6,5 eurot. „Terve 2011. aasta kohta ootame puhaskasumi marginaali natuke alla 4%.“

Esimene kvartal oli kontsernile stabiilne. Müügitulu kasvas kõigis kontserni jaekaubandussegmentides. Aasta alguses eurokartusest tingutud tarbimislangus jäi oodatust väiksemaks, kuid tooraine hindade kasvust tingitud hinnakasv on survestanud kaupade sisseostuhindu.

Üheks kontserni fookuseks on olnud kaupade sortimendi parandamine, et pakkuda klientidele konkurentsivõimeliste hindadega toidu- ja tarbekaupu ning teha häid pakkumisi kõigis kaubagruppides. Suuremat tähelepanu on pööratud nii SHU kui Selveri klientide poolt hästi vastu võetud omatoodete arendamisele, mis on võimaldanud klientideni tuua parema hinna ja kvaliteedi suhtega tooteid.

Omatoodete osakaal oli esimeses kvartalis vastavalt jalatsiketis 6% ning Selverites 4% müügitulust. Kontserni tegevuskulud on jätkuvalt tähelepanu all. 2010. aasta teises pooles realiseeritud tööprotsesside ümberkorraldus on võimaldanud esimese kvartalis võrreldes aasta varasemaga tööjõukulusid kokku hoida 5,8%.

Kaubamajade ärisegmendi 2011. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 16,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,0%. Müügitulule avaldas positiivset mõju veebruaris toimunud 2=3 kampaania. Kaubamajade kahjum 2011. aasta esimeses kvartalis oli 0,7 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 0,05 miljonit eurot.

Võrreldes möödunud aasta sama perioodiga oli Kaubamaja 2011. aasta 1. jaanuaril suletud seoses uue majandusarvestussüsteemi juurutamisega ja hooaja allahindluskampaania algas jaanuaris nädal hiljem. Kaubamajade segmendi ärikahjum vähenes 0,07 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

Kaubamajade segmendi koosseisus kajastatud I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu eraldi välja tooduna oli 2011. aasta I kvartalis 0,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 27,2%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on uue kaupluse käivitamiskuludega seoses 0,05 miljonit eurot suurem kui möödunud aasta samal perioodil.

Supermarketite ärisegmendi 2011. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 72,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,3%. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 2011. aasta I kvartalis 7,7 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,4% võrra.

Selveri I kvartali müügitulu kasvu taga on edukad müügikampaaniad ning järjepidev töö kaupade sortimendiga. Samuti jäi tagasihoidlikuks eurole ülemineku järgselt oodatud tagasilöök tarbimises. Suurt mõju müügitulemustele on avaldanud oluline toidukaupade hinnatõus, mille tulemusena on alanenud toidukaupade koguseline müük. Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud negatiivset mõju jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning Tallinna müügimaks.

Läti kaupluste sulgemisest tulenevalt Selveril Lätis kaupade müügitulu ei olnud. Müügitulu Lätis 2010. aastal oli 10 tuhat eurot. Supermarketite segmendi konsolideeritud puhaskasum olid 2011. aasta I kvartalis 1,0 miljonit eurot, näidates võrrelduna 2010. aasta sama perioodiga 1,7 miljoni euro suurust kasvu.

Eestis teenitud puhaskasum oli 2011. aasta I kvartalis 1,6 miljonit eurot, kasvades 1,0 miljonit eurot aasta varasema 0,6 miljoni euro kasumi tasemelt. I kvartali puhaskahjum Lätis oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes baasperioodiga võrrelduna 0,7 miljoni võrra. Majandustegevus Lätis on külmutatud. Eesti kasumi kasv on tingitud multifunktsionaalse töökorralduse juurutamisest 2010. aasta I pooles ja amortisatsioonikulu alanemisest.

Kinnisvarade ärisegmendi 2011. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,7 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga 0,7%. Segmendi aruandeperioodi kasumiks kujunes 1,6 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 2,9%.

Autokaubandussegmendi 2011. aasta I kvartali müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 3,8 miljonit eurot, ületades 31,4% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Autogrupi puhaskasum I kvartalis oli 0,2 miljonit eurot. Aasta tagasi, 2010. aasta esimese kolme kuuga teenis autogrupp 0,02 miljonit eurot kahjumit.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Käsi­raamatud