Pingutus tõi kalatootjale tunamullusest parema aasta

Kalatoodete valmistaja ASi Japs müügijuhi Helle Nuudi sõnul möödus 2010. aasta pingutades aga ka tulemus tuli tänu ekspordile parem, kui aasta varem.

„Heade tulemuste põhjuseks ei olnud kindlasti see, et inimesed hakkasid rohkem kalatooteid sööma. Me laiendasime tooraine hankebaase ja tegelesime rohkem erinevate kalaliikidega ning samas laiendasime ka klientide ringi,“ selgitas Nuut.

Japs AS ekspordib ca 90% oma toodangust. „Siseturg on pigem kahanenud, eriti võrreldes eelmise aastaga. Rääkides esimesest kvartalist, siis karm ja külm talv jättis jälje ka meie tootmisele,“ rääkis müügijuht.

„Vaatamata konservatiivsele tootele nagu jahutatud ja külmatud kalafilee, on meie äris väga olulised usaldusväärsus ja kvaliteet. Värske kalafilee peab jõudma Šveitsi, Prantsusmaa ja paljude teiste maade restoranide lauale õigeaegselt ning värskena,“ lausus Nuut ja lisas, et kuna nende pakutud valge kala on nišitoode siis eestlase laualt seda tihti ei leiagi.

2010. aastal Japs oma peamisi tegevussuundi muutnud ei ole ning endiselt on põhitähelepanu keskendunud kala töötlemisele. Tooraine nappus on jätkuvalt sundinud pöörama suuremat tähelepanu tooraine importimisele. „Magevee kalatoodete saadavus ja hind sõltub väga palju hooajast, ilmastikust, püügi võimalikusest, piirangutest ja kvootidest, mistõttu on raske olla stabiilne, usaldusväärne tarnija kaubanduskettidele,“ selgitas ta.

Japsi 2010. aasta konsolideeritud müügitulu oli 123,2 miljonit krooni ja 2009. aastal 94,2 miljonit krooni. Puhaskasum oli 2010. aastal 5,1 miljonit krooni  ja 2009. aastal ligi 1,86 miljonit krooni.

Äripäev küsib 2010. aasta suurimate firmadelt, et kuidas on neil eelmine aasta läinud, kuidas on selle aasta esimene kvartal möödunud ning millised on selle aasta eesmärgid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara