Toit kallines aastaga 12,2%

Tarbijahinnaindeks tõusis 2011. aasta mais võrreldes eelmise aasta maiga 5,4%, toidukaubad ja mittealkohoolsed joogid kallinesid sama ajaga 12,2%, teatas statistikaamet.

Võrreldes aprilliga 2011 kallines tarbijahinnaindeks 0,1%. Kaubad olid 2010. aasta maiga võrreldes 6,7% ja teenused 3,0% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta maiga võrreldes tõusnud 5,1% ja mittereguleeritavad hinnad 5,4%.

Eelmise aasta maiga võrreldes mõjutas indeksit kõige rohkem toidu ja mittealkohoolsete jookide 12,2%-line kallinemine, mis andis kogutõusust üle poole. Mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud kartul (77%), kohv (56%) ja suhkur (55%). Üle 30%-lise tõusu on läbi teinud veel tangained (37%), õunad (35%), taimeõli (34%) ja jahu (31%). Munad olid aga 14,6% odavamad.

Aprilliga võrreldes olid mais tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks köögivilja 4,3%-line odavnemine, soojusenergia 2%-line hinnatõus, mootorikütuse 1,6%-line hinnalangus ja majutusteenuste 16,8%-line sesoonne kallinemine. Võrreldes aprilliga oli hiina kapsas 23% ning tomatid-kurgid 13% odavamad, lennureisid aga 13% kallimad.


 

 

 

 

 

 

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara