Jaemüügi kasv mais pidurdus

Eesti jaemüügi kasv pidurdus mais mullusega võrreldes püsivhindades 2 protsendini, teatas statistikaamet.

Võrdluseks - aprillis oli aastane kasv 5%, nagu ka märtsis. Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta sügisel pärast ligi kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule (2%).

Mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 330 miljonit eurot (5,2 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid jätkuvalt tööstuskaupade kauplused, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo neis kauplustes veidi aeglustus. Kui eelneval kolmel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 9–13%, siis mais oli suurenemine 7%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta mais. Nende tegevusalade puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Mais suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 14%.

Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis aprillis mõnevõrra suurenes, pöördus mais taas langusesse. Kui aprillis suurenes nende kaupluste jaemüük 1%, siis mais vähenes nende jaemüük 1% eelmise aasta sama kuuga võrreldes. Toidukaupade kaupluste jaemüügi langusele avaldas jätkuvalt mõju keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 2,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 408 miljonit eurot (6.4 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend?, jaanuar 2002 – mai 2011 (2005 = 100). Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.

 


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara