Juunis jätkus jaemüügi kasv

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4%, teatas statistikaamet.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük 2010. aasta sügisel pärast ligi kahe ja poole aastast langust taas kasvama. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule ning kasv jätkus ka märtsis, aprillis, mais ja juunis.

Juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 344 miljonit eurot (5,4 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid jätkuvalt tööstuskaupade kauplused, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo neis kauplustes aeglustus. Kui märtsis suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 13%, aprillis 9% ning mais 7%, siis juunis oli suurenemine 6%.

Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juunis. Selle tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Juunis suurenes jaemüük enim spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 13%. Hästi läks ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük 10%.

Toidukaupade kaupluste jaemüük paranes juunis märkimisväärselt ning pöördus langusest taas tõusule, kasvades 2010. aasta juuniga võrreldes 3%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju kuumad ilmad juuni esimeses pooles ning jaanipäev, mis kasvatasid suvehooaja toidu ja jookide müüki.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 2%. 2011. aasta kuue kuuga (jaanuar-juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 3%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 422 miljonit eurot (6.6 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 10%, eelmise kuuga võrreldes 3%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara