Swedbank: I poolaastal kasvas kaubandussektor 4%

Esimesel poolaastal näitas kaubandus umbes 4protsendilist mahulist kasvu, ütles Swedbanki kaubanduse sektori juhi Indrek Katušin kommenteerides juuni jaemüügi numbreid.

"Pean seda kasvu jätkusuutlikuks, sest mahud on kasvanud eelkõige uute hõivatute arvelt. Tööga hõivatute arv on Eestis märgatavalt suurenenud," rääkis Katušin ja lisas, et tõusvat trendi näitavad ka Eesti pankades olevate deposiitide mahud, mis on täna läbi aegade ühel kõrgemal tasemel.

Panga kaubanduse sektori juhi sõnul aga ei ole kasvanud kauba ostmiseks võetud krediidid, mis näitab, et inimesed tarbivad ettevaatlikult. "Pigem kulutatakse osa sellest rahast, mida on rohkem teenitud," märkis ta. Kaubanduse mahulise kasvu kiiremat taastumist pidurdab paraku hindade tõus, lisas Katušin.

Tänane välistasakaal võimaldaks Katušini sõnul isegi ca 10 % suuremat tarbimist, sest ka sellisel juhul oleks jooksevkonto plussis ja Eesti majandus tasakaalus. "Eesti välistasakaal on piisavalt suures plussis selleks, et tarbimise kasvamiseks vajaminev impordi kasv ei vii majandust tasakaalust välja."

Loodetavasti näitavad kaubanduse mahulised numbrid jätkuvalt kasvu, soovis Katušin ja selgitas, et see mõjuks kindlasti positiivselt ka Eesti majandusele, eriti just tööhõivele. Samas on võrreldes tipphetkega kaubanduses hõivatuid endiselt 21 tuhat inimest vähem. "Kaubanduse taastumine annaks tööd sisetarbimisele suunatud tootmises, kaubanduses ja ka teeninduses," ütles Katušin.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara