Leis: stressis inimesed söövad magusat

Big Maci indeksi kõrval võiks vaadata ka inimeste magusaisu, mis näitab kaudselt olukorda majanduses, ütles Premia Tallinna Külmhoone ASi juht Kuldar Leis.

"Kui on langus, siis magusatarbimine ei lange, vaid stressis inimesed hakkavad rohkem magusat sööma. Uuringud ütlevad, et vähemasti Ameerikas ja Soomes on see nii. Toiduainete tarbimine ei kuku kriisiga eriti ja pole ka nii, et kui tuleb tõus, hakatakse rohkem sööma. Meie oleme (prognoosimiseks - toim) vaadanud naaberriike, näiteks Lätit. Seal hakkas viimase kriisiga kisa palju varem peale ja jõudsime muudatused enne teisi ära teha. Praegu on huvitav, et nagu eelminegi aasta, on septembris järsk müügi langus. Varasematel aastatel pole sellist järsku langust olnud. Praegu küll pakuks, et ehkki igasugused statistikad ja numbrid näitavad, et Eestil läheb hästi, on olukord juba keeruline. Statistika ja muud numbrid on ajast maas, müük näitab, et enam ei lähe nii hästi," vastas Leis küsimusele, milliseid tavatud indikaatoreid on ta kasutanud majandustõusude ja -languste prognoosimiseks

See ei ole absoluutne tõde, et kui on raske, söövad inimesed rohkem jäätist, nentis ettevõtja. "Kriisi tulekul hakatakse vähem ostma eksklusiivseid tooteid ja ostetakse rohkem odavamat, näiteks pelmeene ja poolfabrikaate. Ma arvan, et praegu on palju seotud sellega, et foon on äraootav. Iseenesest on muidugi hea, et pole sellist buumiaegset meeleolu. Kriisist on palju õpitud, ei elata enam üle oma võimete ja osatakse rohkem kokku hoida," rääkis Leis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara