Jaemüük jätkab stabiilset kasvu

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta augustis eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 4%, teatab Statistikaamet.

Viimased seitse kuud on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.

Augustis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 347 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta augustiga võrreldes kümnendiku. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta augustis.

Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 16%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2010. aasta augustiga võrreldes vastavalt 15% ja 13%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes jäi eelmise aasta augustiga võrreldes samale tasemele. Nende kaupluste müügimahtude kasvu pidurdas toidukaupade keskmisest kiirem hinnatõus. Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%.

2011. aasta kaheksa kuuga (jaanuar-august) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli augustis ligi 435 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2010. aasta augustiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 13%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 1%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara