Jaemüügihiid tunneb end Euroopas kehvasti

Maailma suuruselt teine jaemüügikett Carrefour alandas juba teist korda viimase kolme kuu jooksul oma 2011. aasta kasumiprognoosi.

Kasvavalt ebakindla majanduskeskkonna tõttu Lääne-Euroopas tuleb ettevõtte juhatuse esimehe Lars Olofssoni sõnul alandada tegevuskasumi prognoosi. Kui augustis välja käidud ennustuse kohaselt loodeti piirduda sel aastal umbes 15%se tegevuskasumi langusega, siis nüüd peaks langusnumber jääma 15-20% vahele.

Jaemüügiketi kolmanda kvartali käive kukkus aastataguselt 25,6 miljardilt eurolt 22,8 miljardile. Uudisteagentuur Bloomberg andmeil oli keskmine analüütikute ootus 22,9 miljardit eurot.

Vähemalt aasta aega tegutsenud Prantsusmaa poodides langes Carrefouri käive 2,3% ning ülejäänud Lääne-Euroopas 2,2%.

Vastulöögiks kodumaisele konkurentsile on Carrefour korrigeerinud oma jaemüügikettides hindu ja hakanud oma suurimaid poode Reset- ehk taaskäivitamise programmi raames ümber modeleerima.

Pingutada on vaja, kuna eile oma kvartali müügitulemused avaldanud konkurent Casino Guichard-Perrachon teatas, et nende müük kasvas 21 protsenti. Tõsi, peamiselt tänu Ladina-Ameerikale ja Aasiale.

"Prantsusmaa müük oli prognoositust kehvem ja esimesed Reset-plaani märke on juba näha, kuna ettevõte vähendab soodustusi ja kaotab kliente. Ettevõtte ümberpositsioneerimine pole ilma valuta võimalik," märgib Banco Santanderi analüütik Jaime Vazquez.

Carrefouri aktsia on täna Pariisi börsil järele andnud 5,25% ja liigub 16,97 eurol. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara