Kas jaeketid matavad riiulid private labelite alla?

Äripäev küsis Eesti suurimatelt jaekettidelt, kui suur osa nende toodetest moodustavad praegu kettide omakaubamärgi tooted ja mis saab edaspidi.

Kõige suurem private labeli osakaal on Rimil ja Säästumärketil, kelle käibest 16% moodustab omakaubamärgi müük. Keti pressiesindaja ütles, et Rimil on eesmärk, et tulevikus oleks kõikides tootegruppides ka omamärgitoode.

Osakaalu poolest teisel kohal on Maxima, mille omabrändide müük kogumüügist moodustab umbes kümnendiku. Peamiselt müüakse toiduaineid, esmatarbekaupade osas läbimüük mõnevõrra väiksem. Viimase kolme-nelja aastaga on omakaubamärgi osakaal käibest kasvanud ligi kaks korda. Pressiesindaja sõnul ei ole juhul, kui majanduskasv jätkub, populaarsuse tõus edaspidi enam nii kiire.

ETK Grupi poodides on omamärgitooteid sortimendis 167. Omabrändi osakaal käibest ETK grupi kaupluses on 7%. Kõige väiksema osakaalu käibest moodustavad omamärgitooted Prismas ja Selveris, vastavalt kolm ja neli protsenti.

Kui kaugel on aeg, mil keti omamärk võiks käibest anda poole, nagu on Šveitsis ja Inglismaal? ETK juht Kati Kusmin prognoosib, et pikema säilivusajaga toidu- ja esmatarbekaupade puhul võib isegi juhtuda, et järgmise kümne aastaga on 40% kettide sortimendist omamärgitooteid. "Usun, et kiirestiringleva, värske toidukauba - liha-, piima- ja pagaritoodete - osas ei jõua me sinna niipea. Pigem jõuab see mõõduka osakaaluni, kuni 25%," ütles ta.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara