Autor: Kaubandus.ee • 23. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ostjad sunnivad tootjaid kvaliteedis järele andma

Pidev surve toidukaupade hinnalangusele tähendab Eesti toidutööstusele varem või hiljem järeleandmist kvaliteedis, vahendas suhtekorraldusbüroo Rimi jaekaubanduse konverentsil osalejaid.

Mahetalunik Margus Lille sõnul maksavad mahetooted kaubanduses vähemalt kaks korda rohkem kui analoogsed masstooted. “Kuigi üha enam tarbijaid mõistab tervisliku toitumise tähtsust ja suurtes kaubanduskettides on mahetoodete müük kasvav trend, teeb valdav enamus tarbijatest oma ostuotsuse vaid hinnast lähtuvalt,” tõdes Lille.

Talunik lisas, et madal hind tähendab paraku ka madalamat kvaliteeti, säilitusaineid ning võimalikult odava tooraine kasutamist. “Kui küsimus asetada nii, et kes hinnasõjas võidab, teeksin mina panuse farmaatsiatööstusele, sest vähekvaliteetse ja mitte-täisväärtusliku toidu puudusest tingitud terviseprobleeme tuleb hiljem leevendada ravimitega,” sõnas Lille.

Saku Õlletehase tegevjuhi Margus Kasteina sõnul on iga vastutustundliku tootja missioon pakkuda tarbijale võimalikult kvaliteetset toodet. “Selleks peab tarbija väärtustama toote puhul ka muud kui madalat hinda ehk kvaliteeti,” sõnas Kastein. Täna on tarbijate lojaalsus Eestis nii kaupade kui kaupluste suhtes väga madal - ostjad hüppavad eripakkumiste järel ühest kauplusteketist teise.

Majandusteadlase Andres Arraku hinnangul on olukord Eestis tõsine, kuna pooled inimesed söövad ära kolmandiku oma tulust. “Neis leibkondades ongi perenaise funktsioon katta toidulaud nii väikese kuluga kui võimalik,” ütles Arrak.  “Ja seda perenaist omakorda lollitatakse, vähendades näiteks liha sisaldust tootes või tuuakse turule vähendatud kaaluga uus tootepakend,” ütles Arrak.  

Rimi ostudirektor Vaido Padumäe märkis, et konkurents ja hinnasurve on mitmete kaubagruppide käivet kahandanud, kuid mahetootjate osakaal Rimi kaupluste müügis on pidevalt kasvanud. “Rimi kauplustes asuvates talu poodides pakuvad oma toodangut enam kui 40 Eesti väiketootjat ning ostjate huvi ja müügikäibed on täna selges tõusutrendis,” sõnas Padumäe.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757