FOTOD: hüvasti, putkakaubandus!

Paarikümne aasta jooksul toimunud putkakaubanduse tõus, hiilgeajad ja langus sümboliseerivad Eesti majanduselus toimunut laiemalt.

 22 aasta eest saavutatud majandusvabadus tõi kaasa elava putkakaubanduse. Linnatänavaid ja -väljakuid ääristavatest kioskitest sai alguse nii mõnegi ettevõtja edaspidine äri.  „See on ka loogiline, et kapitalism just kioskitest algas - seal ju käive kõige kiirem ja investeeringuvajadus väike,“ põhjendab majandusteadlane Andres Arrak.

 Aastatega on kioskite arv pidevalt kahanenud. Tallinna Ettevõtlusameti andmetel oli veel 10 aasta eest pealinnas 435 kioskit. Tänaseks on neid hinnaguliselt 150.  „Valdavalt lõpetatakse kauplemine vähese rentaabluse tõttu. Kioskid, kus müüdi igasugust teadmata päritoluga "nänni", on valdavalt kadunud,” iseloomustab ettevõtlusameti juhataja Marek Jürgenson.

 Ka Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Marika Merilai ennustab kioskiärile tumedat tulevikku. „Kioskite arv ja müügimahud on aastatega oluliselt vähenenud ja vähenevad veelgi," ütleb Merilai.

 „Kaubandus on kolinud keskusesse ja internetti. See trend on jätkuv,” kirjeldab Coffee In`i juhatuse liige Arvi Vaaderpass. “Raske on leida selliseid tooteid ja teenuseid, mis tekitaks linnakodanikust tänavaostlejas ostuimpulsi. Ajalehti ja ajakirju saab lugeda telefoni kaudu.”  Vaaderpassi sõnul on ta kioskiäriga siiski “väikselt jooksvas kasumis“ ja plaanib oma ketti laiendada.

 „Keldripoodide ja kioskite kadumine tähistab arenenud kapitalismi perioodi jõudmist. Nüüd oleme teises äärmuses, kus valitseb 5 suuremat ja veel samapalju väiksemat ketti. Üldine seis on aga sellele vaatamata oligopolistlik, ehk siis konkurentsi napib. Muidu ei oleks Eestis Euroopa kalleim söök-jook ja riided-jalatsid,“ tõdeb majandusteadlane Andres Arrak.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara