Riigikohus keelas reklaamida Saaremaa viina lausega "Vötame mönuga"

Riigikohus keelas reklaamida Saaremaa viina lausega "Vötame mönuga", sest tegu on seaduse järgi keelatud üleskutsega tarbida alkoholi.

Riigikohtus jättis Eesti suuruselt teise alkoholitootja Altia Eesti ASi kassatsioonikaebuse menetlusse võtmata, mis tähendab, et tarbijakaitseameti ettekirjutus Saaremaa viina reklaamikampaania kohta sai lõpliku lahendi.

Kohtuotsus kinnitab tarbijakaitseameti poolt 21. detsembril 2009 tehtud ettekirjutuse õigsust ja ameti seisukohta – alkoholireklaamis viinapudeli, alkohoolse joogi logo ja sõnade "Vötame mönuga" kasutamine on otsene üleskutse alkoholi tarbimisele, mis on vastuolus reklaamiseadusega.

Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets ütles, et ettevõte võttis otsuse teadmiseks ning loeb teema lõpetatuks. "Vaidlusalust reklaamlauset "Vötame mönuga" kasutas Altia viimati paari aasta eest," lisas ta.

Metsa sõnul polnud reklaamlause mõistliku tarbimise põhimõtetega vastuolus, ent tuleb kohtuotsust aktsepteerida. "Alkoholi reklaamimine on selgelt reglementeeritud ning vastutustundliku tootjana järgime tähelepanelikult kehtestatud nõudeid," kinnitas ta.

Pea kaks aastat väldanud vaidlusesse kaasati ameti poolt mitmeid eksperte, kes tegid muuhulgas reklaamile keelelise ja pildilise analüüsi. Ameti  hinnangul annab kohtuotsus arvestatavaid suuniseid alkoholipoliitika rakendamiseks. Ühtlasi muudab see hõlpsamaks edaspidiste alkoholireklaamide menetluse, eelkõige otseste üleskutsete hindamisel ja tõlgendamisel.

"Ärivaldkondades, kus seadusandja on pidanud vajalikuks rakendada erinevaid piiranguid, sh reklaamipiiranguid, on ettevõtjail oma sektori tundlikkusest tingituna ka kõrgendatud vastutus ühiskonna ees," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

"Kui praktilises elus toimub aga vastupidine – piirangute ja viimaste üle teostatava järelevalve testimine, saab säärast käitumist pidada vaid vastutustundetuks," lisas ta.

Tarbijakaitseamet kutsub nii alkoholitootjaid kui reklaamiagentuure üles edaspidi oma tegevuses juhinduma lisaks kehtivale reklaamiseadusele ka jõustunud kohtuotsusest.

Amet juhib tähelepanu ka alkoholireklaamides nõutud hoiatuste mõttele. Lisaks sellele, et reklaam ei tohi sisaldada otsest üleskutset alkoholi ostmiseks või tarbimiseks, peab reklaami avaldamisel hindama ka hoiatava teksti hoomatavust. Hoiatus peab olema selgelt loetav, sh tekst peab taustast olema eristatav ning paigutatud horisontaalselt.

Altia Eesti AS on Soome suurima alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Altia Eesti kõige tuntum Eestis toodetud kaubamärk on Saaremaa Vodka, ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi joogibrände.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara