Selver: uuel aastal tuleb väike käibe kasv

Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul ootavad nad jaanuaris ja veebruaris tänavusega võrreldes väikest kasvu.

"Selle aasta alguses kahanes käive euro tuleku tõttu, seega võib madala võrdlusbaasi tõttu eeldada käibe kasvu," selgitas Vilu.  

Ta lisas, et  jaanuar ja veebruar on kaubanduses alati käibe mahult tagasihoidlikud kuud. "Inimesed püüavad detsembris tehtud kulutusi tasa teha ning ostavad seetõttu aasta esimestel kuudel vähem," kommenteeris Vilu.  

Hindade koha pealt sõnas Vilu, et praegu selliseid signaale pole, mis annaks põhjust hindade märkimisväärset langust oodata. "Uuelt aastalt ootame siiski inflatsiooni aeglustumist ja stabiliseerumist. Samas oleme väga sõltuvad maailmamajandusest ja prognoosid on tehtud eeldusel, et suuremaid võnkeid ei tule," rääkis Vilu tulevikust.

Võrreldes eelmise aastaga on Selveri jõulukuu senine käive mullusest 10 protsendi võrra ees. "Seejuures pole Selver erinevalt konkurentidest ühtegi uut kauplust avanud, küll aga ühe sulgenud, seega võrreldavaid poode arvesse võttes on käive kasvanud veelgi enam. Parimaks müügipäevaks kujunes ootuspäraselt 23. detsember, positiivselt üllatasid ka 25. ja 26. detsember, nende päevade käive kasvas mullusega võrreldes viiendiku," lausus Vilu.

Ta lisas, et käibe kasvus mängib kindlasti rolli hinnatõus, aga ka kaupluste külastatavus on suurenenud. "Jõulunädala ostude arv kasvas eelmise aasta sama perioodiga võrreldes ligi 5 protsenti, keskmine ostukorv oli seejuures 4 protsenti kallim," täpsustas ta.

"Kas suurem ostellemine tuli säästude arvel või maksti jõulude eel mullusest rohkem preemiaid, tuleks juba inimestelt endilt küsida. Traditsiooniliselt on eestlase jaoks rikkalik jõululaud tähtis ning selle nimel ollakse valmis pingutama," rääkis Vilu põhjustest. Ta lisas aga, et varasemast veelgi enam otsitakse soodushinnaga kampaaniatooteid, seda nii toidu, joogi kui ka kinkide ostmisel. "Tihe konkurentsiolukord ja allahindluste olulisuse kasv on tinginud selle, et klient leiab pea kõikides kaubagruppides tooteid, mida müüakse tavapärasest soodsamalt," sõnas Vilu.

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Käsi­raamatud