Autor: Kaubandus.ee • 11. jaanuar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja nimetab oma kvartalitulemust edukaks

Tallinna Kaubamaja kontsernile väga edukaks kujunenud neljandas kvartalis ulatus müügitulu 119,5 miljoni euroni, ületades sellega aasta varasemat näitajat 6,3% võrra, teatas ettevõte börsile.

"Eelmine aasta kujunes Kaubamaja kontsernile kokkuvõttes heaks. Arvestades kriisijärgset majandusolude stabiliseerumist oli näha, et müügitulu näitajad on tütarettevõtetes tasapisi kasvamas ning see kajastub ka aastatulemuses. Kuid nüüd tagantjärgi saab isegi öelda, et tulemused ületasid kokkuvõttes veidi ootusi," lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. "Oli valdkondi, näiteks automüük, kus sellist kasvu ei osanud oodatagi."

Raul Puusepa sõnul pani mullusele aastale ilusa punkti tugev neljas kvartal, kus toimusid mitmed müügikampaaniad ning omamaisele tarbimisele ei avaldanud erilist mõju aasta viimastel kuudel eurotsoonis süvenenud segadused ühisraha ümber. Samuti aitas headele tulemustele kaasa aasta lõpunädalatel suurenenud turistide hulk, kelle seas mängisid olulist rolli Eestisse just ida poolt saabunud külalised.

"Selge on samuti see, et uue aasta esimestel kuudel jaekaubanduses sellist pilti ei näe nagu eelmise aasta lõpus. Suuresti on tegemist iga-aastase jaekaubanduse sesoonsusega, ent ka aastatagusega võrreldes kasvutempo aasta algul pigem aeglustub kui kiireneb,“ märkis Raul Puusepp. „Suuri hüppeid sellesse aastasse ei prognoosi, pigem on tegemist rahuliku ja stabiilse edasiliikumisega."

Raul Puusepp lausus, et Selverite mulluse müügikasvu taga olid edukad müügikampaaniad ja järjepidev töö sortimendi ning kaupade saadavusega. Samas mõjutasid kasvunäitajat pärssivalt neljas kaupluses toimunud remonditööd ja Narvas ühe kaupluse sulgemine. Renoveeritud kauplustes  kasutusel olev uus müügisaali kontseptsioon peaks hakkama avaldama oma positiivset mõju edaspidi. „Lisaks on Selveri rindelt tulemas tänavu veelgi mitmeid häid uudiseid, sest plaanime avada mitu uut kauplust. Esimene neist on maikuus avatav Saku Selver,“ lisas Raul Puusepp.

Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri supermarketite 2011. aasta konsolideeritud käive oli 317,9  miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,9%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 83,0 miljonit eurot ehk 1,8% võrra enam kui aasta varem. Kuu keskmine kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli Selverites mullu 370 eurot, kasvades 2010. aastaga võrreldes konsolideeritud vaates 3,2%.  Selveritest sooritati 2011. aastal kokku 33,1 miljonit ostu, mis jäi 0,6 protsendiga alla aasta varasemale ostude arvule. Selveri ketti kuulub 2011 aasta lõpu seisuga 34 kauplust ja keskusköök.

Kaubamajade ärisegmendi 2011. aasta müügitulu oli 80,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7,9% võrra. Sellest neljandas kvartalis oli müügitulu 25,3 miljonit eurot, mis ületas aasta varasemat näitajat 11,6% võrra. Kaubamaja kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli mullu 206 eurot, mis oli 2010. aasta keskmisest müügitulust 8,3% kõrgem. Kaubamaja müügipind vähenes augustis 525 m2, kuna juulikuu lõpus suleti Kaubamaja Noortemaailm. 

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2011. aasta müügitulu oli 3,2 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 43,2%. Sellest IV kvartalis oli müügitulu 1,2 miljonit eurot, mis oli 2010. aasta vastavast perioodist kõrgem 45,7% võrra. Võrreldes möödunud aastaga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses ja alates 2011. aasta aprillist ka viies kauplus Tallinnas Ülemiste Keskuses.

Autokaubandussegmendi 2011. aasta 12 kuu müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 20,8  miljonit eurot, ületades 60,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Neljanda kvartali 6,6 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasema müügitulu 89%-ga.

Tallinna Kaubamaja kontsern jalatsikaupluste mullune käive oli 14,0 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,9%. IV kvartalis oli käive 4,0 miljonit eurot, vähenedes võrreldes 2010. aasta sama perioodiga 2,9%. Jalatsisegmendi IV kvartali müügitulemustele avaldasid mõju ebaefektiivsete kaupluste sulgemine, Pärnu Kaubamajaka keskuses paikneva kaupluse sulgemine 3 nädalaks seoses kontseptsioonivahetusega ning ebasoodsad ilmastikutingimused, mis pärssisid talvesaabaste müüki. Detsembri lõpu seisuga omab Suurtüki NK OÜ Eestis 14 kauplust, ABC King AS Eestis 9 kauplust ja ABC King SIA Lätis 3 kauplust.

Kinnisvarade ärisegmendi 2011. aasta kontserniväline müügitulu oli 2,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 1,1%. Neljanda kvartali müügitulu oli 0,7 miljonit eurot, ületades sellega 2010. aasta IV kvartali tulemust 6,7%ga.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757