Tarbija hakkas jaanuaris hindade tõusu vähem kartma

Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) tarbijabaromeetri andmeil paranes tarbija kehv kindlustunne viimase kuu jooksul. Järele andis ka hinnatõusuootus.

EKI jaanuari tarbijabaromeetri küsitlus näitas, et perede (tarbijate) kindlustunne püsib küll alla pikaajalist (1992-2011) keskmist, kuid viimase kuuga paranes. Kindlustunde indikaator on jaanuaris -13 (detsembris -18 ning pikaajaline keskmine -10).

Paranemine toimus nii ootustes pere kui ka riigi majandusolukorra suhtes.

Hinnang tööturu arengutrendidele järgneva aasta jooksul viimase kuuga oluliselt ei muutunud (saldo detsembris 18, jaanuaris 17).

Tarbijate inflatsiooniootused natuke vähenesid (saldo detsembris 26, jaanuaris 21). Tarbijate hinnangul võivad hinnad järgneva 12 kuu jooksul tõusta 7% (novembris olid ootused 9% ja detsembris 8%). Tarbijate hinnangud ja prognoosid inflatsiooni tasemele on alati, võrreldes korrektselt mõõdetud tarbijahinnaindeksiga, ülehinnatud, kuid trendi näitavad päris hästi.

Perede rahaline olukord on viimase ajal püsinud suhteliselt stabiilne ja jaanuari olukord ei erinenud oluliselt eelmiste kuude seisust. Jaanuaris 38% peredest säästis, 51% tuli ots-otsaga välja, 11% elas kas varasematest säästudest või oli võlgades.

Püsikaupade ostuprognoos püsib kesine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara