Jaemüük kasvas aasta viimasel kuul 5%

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta detsembris eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 5%, teatas statistikaamet. Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.

Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 389,1 miljonit eurot. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2010. aasta detsembriga võrreldes 7%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu jätkuv aeglustumine. Kui oktoobris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6% ja novembris 4,3%, siis detsembris 3,6%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused 55% kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2010. aasta detsembriga võrreldes 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), kus jaemüük kasvas 2010. aasta detsembriga võrreldes 16%. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustel (kasv 9%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustel (kasv 7%).

Mootorikütuse jaemüük vähenes 2010. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 3%. Selle tegevusala puhul oli müügi languse üks põhjus keskmisest kiirem hinnatõus.
Võrreldes 2011. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2011. aastal ligi 3,9 miljardit eurot, jaemüük suurenes 2010. aastaga võrreldes püsivhindades 4%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 469,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2010. aasta detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes 16%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend?, jaanuar 2002 – detsember 2011 (2005 = 100)

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara