Autor: Kaubandus.ee • 15. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tartu Maratonil kaubamärgimure

Registreeritud kaubamärki Tartu Maraton ei tohiks patendiseaduse järgi kasutada ettevõtted, kes pole suusaspordi ürituse sponsorid. Ometi paljud firmad teevad seda.

Näiteks ilutseb Sportlandi reklaamil lause “HOOLDA TARTU MARATONIKS SUUSAD SPORTLANDIS”. Sportlandi juhatuse liige Are Altraja ütles, et tekst on kirjutatud läbivalt trükitähtedega ja seega pole nad firmamärki valesti kasutanud, sest firmamärgina on registreeritud Tartu Maraton suurte algustähtedega.

Tundub tähenärimine, kuid MTÜ Tartu Maraton on patendi eest maksnud 100 000 krooni. Tartu Maratoni juhatuse esimees Indrek Kelk on imestunud, et makstud summast hoolimata võivad kõrvalised ettevõtted kasutada firmamärki, nagu soovivad.

Peletab sponsoreid

Et nn nimesolkijaid karistada, peaks Tartu Maraton pöörduma kohtusse, ometi seda Kelk enda sõnul ei soovi. Kuigi Kelgu sõnul võiks patenditaotlejate huvid olla Eestis paremini kaitstud.

Mis ehk veelgi kaalukam – Kelgu hinnangul võib kaduda tegelikel sponsoritel huvi sporti rahastada, kui neile ei saa pakkuda ainuvõimalust firmamärgi nime kasutada.

“See probleem on seotud sponsorluse põhifilosoofiaga, et kui keegi ostab eksklusiivsed õigused, siis ta maksab konkurentsieelise eest,” sõnas Kelk. Ka Altraja on nõus, et praegune olukord seab ettevõtted ebavõrdsesse seisu.

Atraja sõnul võiks Tartu Maraton märku anda, kui Sportland on nende firmanime valesti kasutanud. Ka patendiseadus näeb ette, et kui firmamärgi nime valesti kasutatakse, peab sellest rikkujat teatama. Seda Altraja sõnul MTÜ Tartu Maraton teinud pole.

Iga-aastane teema

Altraja ütles, et Tartu Maratoniga oli teema üleval juba möödunud aastal. “Kui nad tahavad, et Tartu Maraton poleks seal firmamärgina kirjas, oleks nad pidanud juba eelmisel aastal selle ära klaarima. Ma imestan, et see on uuesti päevakorral. Kui nad ise on nii kiivalt kinni selles, pole meil mingit probleemi kribida see sinna tavalise fondiga või jätta ära üldse sõna Tartu,” lausus Altraja.

“Me ei ole tahtnud midagi kuritarvitada või kellegi vastu kruvi keerata ja mingit ärapanemist siin kohe kindlasti ei ole. Kui keegi kellelegi liiga teeb, siis seda kohe muudame. See pole nagu kivist ja rauast.”

Kelk kinnitas, et läinud aastal oli sel teemal juba juttu: “Eelmisel aastal võtsime Sportlandiga ühendust, mille tulemusena lubati meie märkustega arvestada, kuid jälle on teema üleval. Lahendus ei saa ju olla igal aastal sama teema juurde tagasi tulemine,” ütles Kelk ning lisas, et Tartu Maraton kui kaubamärk on ikka igal aastal ühesugune.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757