Autor: Kaubandus.ee • 21. veebruar 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma jäi mullu kahjumisse, käive kasvas 25%

Prisma Peremarketi käive kasvas möödunud aastal 25%.  Hindade hoidmine püsivalt soodsal tasemel ning töötajate palkade tõstmine masueelsele tasemele tõid ettevõttele 0,6 miljoni euro suuruse kahjumi, teatas ettevõte.

„Oleme pidanud kinni oma lubadusest ja hoidnud toodete hinnad Prisma kauplustes püsivalt soodsal tasemel,“ ütles Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.

Lihavaineni kinnitusel on madal hinnatase on igati täitnud oma eesmärki ning kasvatanud kliendiarvu 20% võrra. Samuti on võrreldes 2010. aastaga koguni 25% võrra kasvanud Prisma Peremarketi käive. Tänu oma hinnapoliitikale oleme Eesti jaeturul Prisma turuosa märgatavalt suurendanud, kinnitas ettevõtte juht.  

Ettevõtte käive 2011. aastal oli 147 miljonit eurot. Arvestades, et eelmisel aastal uuendas Prisma Peremarket oma seitsmest kauplusest koguni kolme, on ettevõte käibe- ning kliendiarvu kasvuga vägagi rahul. „Investeerisime Sikupilli, Kristiine ja Lasnamäe Prismade ümberehitusse 3,5 miljonit eurot,“ lisas Lihavainen. „Vaatamata kliente segavatele remontidele oleme Prisma turuosa jõudsalt suurendanud ka Tallinna linnas.“

Ühe kahjumi põhjusena toob ettevõtte tegevdirektor välja ka asjaolu, et Prisma Peremarketi töötajate palgad tõsteti masueelsele tasemele juba 2011. aasta mais.

„Käesoleval aastal keskendume jätkuvalt turuosa kasvule ja oma madalale hinnapoliitikale,“ sõnas Lihavainen. „Ja loomulikult jätkame Prisma Peremarketiga laienemist. Juba kevadel avame Tartus oma kaheksanda kaupluse.“

Prisma Peremarket on Eesti ainus suur jaekett, kes pole oma tegevuse ajal maksnud dividende Eestist väljapoole, vaid investeerinud varasemate aastate kasumi oma tegevuse arendamisse Eestis.

Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa turgudel. Prisma alustas Eesti turul 2000. aastal. Prisma Peremarket annab Eestis tööd ligi 1000le inimesele. Ettevõttel on Eestis 7 kauplust ja 1 restoranimaailm.

Eestis tegutsevad SOK tütarettevõtetena AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis tegutseb Sokos Hotel Viru kaubamärgi all.

Koos Soome tarbijateühistutega moodustab SOK S-Grupi. Rahvusvahelise S-Grupi tegevusvaldkondadeks on toidukaubandus, bensiini- ja teenindusjaamad, kaubamajad, hotellindus, autode ja autokaupade müük ning aiandus- ja põllumajandustooted. Tuntumatest brändidest kuuluvad S-Grupile Prisma, Sokos Hotel, S-Market, Alepa, Sale, ABC!, Sokos ja Agrimarket.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757