Tarbijate kindlus püsib madalal

Tarbijate kindlustunne püsib veebruaris madalal, halvenedes kuu varasemaga võrreldes veidi, näitas konjunktuuriinstituudi (EKI) veebruari tarbijabaromeetri küsitlus.

Halvenesid hinnangud tööturu arengutrendidele järgneva aasta jooksul ja säästuvõime prognoos.

EKI veebruari tarbijabaromeetri küsitlus näitas, et perede (tarbijate) kindlustunne veebruaris võrreldes jaanuariga oluliselt ei muutunud ja vastav indikaator oli -14 (jaanuaris -13 ning pikaajaline keskmine -10).

Paranemine toimus nii ootustes pere kui ka riigi majandusolukorra suhtes. Veebruaris prognoosis 26% küsitletutest, et Eesti majandusolukord on 12 kuu pärast parem kui nüüd, 34% ootas sama olukorra püsimist ja 30% elanike arvates on olukord siis halvem (jaanuaris olid vastavad protsendid 20, 34 ja 34).

Aastail 2005–07 oli perede hulgas ülekaalus need, kelle hinnangul nende majandusolukord aastaga paranes. Nii hindas 2007. aasta veebruaris 37% küsitletuist, et viimase aastaga nende majandusolukord paranes, 44%-l oli olukord jäänud samaks, 6%-l halvenenud.

Alates 2008. a jaanuarist on olnud ülekaalus need pered, kelle hinnangul nende majandusolukord muutus viimase aastaga halvemaks. Tänavu veebruaris hindas 22%, et nende majandusolukord viimase aastaga halvenes, 48%-l jäi samaks ja 17%-l paranes.

Tarbijate inflatsiooniootused oluliselt ei muutunud (saldo jaanuaris -21, veebruaris -20).

Perede rahalises olukorras olulisi muutusi aset ei leidnud. Veebruaris 37% peredest säästis, 49% tuli ots-otsaga välja, 14% elas kas varasematest säästudest või oli võlgades.

Püsikaupade ostuprognoos püsib konjunktuuriinstituudi teatel kesine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara