Tarbijakaitseamet sulges olmetehnika.ee ja olmetehnika.eu

Jaanuaris sulges tarbijakaitseamet internetiteenuse pakkujate abiga veebilehed olmetehnika.ee ja olmetehnika.eu, kuna tarbijad ei saanud nendest portaalidest tellitud kaupa kätte, samuti ei olnud võimalik kontakti saada ettevõtte esindajatega.

Ameti jaoks oli antud juhtum esmakordne, kus tarbijate huvide kaitse eesmärgil tehti internetiteenuse pakkujatele ettepanek veebilehed sulgeda. Probleemid nimetatud portaalidega on olnud pikaajalised.

Alates 2009. aastast on ametisse laekunud ligi 50 avaldust tarbijatelt, kes ei saanud olmetehnika.ee`st tellitud kaupa õigel ajal kätte. Esialgu said inimesed pärast tarbijakaitseameti sekkumist ja pikka viivitust  ettevõttelt saamata jäänud kauba eest raha reeglina tagasi. Alates 2011. aasta detsembrist pole aga ettevõtte esindajatega kontakti saadud. Samuti hakkas läinud aasta lõpus kaebusi laekuma aktiivsemalt. Seetõttu pidaski amet vajalikuks teha internetiteenuste pakkujatele vastav ettepanek, mida ka järgiti.

Internetikaubandus kuulus ka üldiselt jaanuaris teemade sekka, mis tarbijatele kõige enam muret ja küsimusi tekitasid. Teemade esikolmik tarbijate pöördumistes oli jaanuaris järgmine: jalatsid, internetikaubandus, turism. Nende valdkondadega seoses helistasid tarbijad kõige rohkem ameti nõustamistelefonile, samuti laekus nendel teemadel rohkelt kaebusi ja järelepärimisi.

Tarbijakaitseameti töö arvudes jaanuaris 2012:

telefoninõustamisi kokku 2313;
vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 228;
kirjalikke järelepärimisi 560;
kaebuseid 123;
kontrolle 440;
ettekirjutusi 12;
märgukirju 111;
trahve 39 (kogusummas 1920 eurot);
tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 15 (neist 10 tarbija kasuks).


Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse töö arvudes jaanuar 2012:

suuliseid päringuid 19;
kirjalikke järelepärimisi 23;
kaebuseid 6.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara