Gorenje kasum kukkus 55%

Sloveenia suurima kodumasinatootja Gorenje Groupi aastakasum kukkus aastaga 55 protsenti, kuna toorainekulud kasvasid ja nõudlus kahanes, vahendab Bloomberg.

Puhaskasum langes 2010. aasta 20 miljonilt eurolt 9,1 miljonile eurole. Käive kasvas 2,9 protsenti, 1,4 miljardile eurole.

Gorenje on Sloveenia suuruselt teine eksportöör, jäädes maha vaid Renault tütarfirmast Novo Mestos. Ettevõte teatas, et eelmise aasta ärikliima oli vaenulik  ning müük oli tugeva surve all kõrgete toorainekulude  ja pooltoodete  tõttu ning valuuta- ja krediidiriski tõttu, mis vähendas tarbijate nõudlust.

Alanud aastal plaanib ettevõte veelgi võlakoormust vähendada. Plaanitakse refinantseerida mõned kohustused, kärpida kulusid suurendada müüki läbi tootmiskohtade restuktureerimise.  2011. aastal vähenes Gorenje võlg 4,7 protsendi võrra.

Ettevõte keskendub üleilmsele laiendamisele, kaasa arvatud Lähis-Idas ja Hongkongis, et käia kaasas Euroopa turgude madala kasvuga, kus praegu genereeritakse enamus ettevõtte käibest.

Gorenje aktsia hind langes 1,7 protsenti, 4,70 eurole. Ettevõte turuväärtus on  75 miljonit eurot. Aastaga on aktsia hind kukkunud 60 protsenti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara