Autor: Kaubandus.ee • 12. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Islandi eksmiljardär proovib uuesti õnne

Endine islandi miljardär Jon Asgeir Johannesson, kes käib pangaga kohut, plaanib ehitada uut jaekaubanduskuningriiki, vahendab Bloomberg.

„Olen jätkuvalt huvitatud ärist ja plaanin seda jätkata,“ ütles 44aastane Johannesson. „Ma ei ole enam huvitatud mis tahes impeeriumi rajamisest. Mind huvitab rohkem väikese kuningriigi omamine ja selle hästi juhtimine. Olen huvitatud Suurbritannia ja USA turust.“

Johannessoni isiklik varandus ulatus enne 2008. aasta Islandi majanduskaost 1,6 miljardi dollarini. Tema sõnul on Glitnir Banki kohtuasi fiktsioon ja tõenäoliselt lükatakse see tagasi. See vabastaks ta käed uueks jaekaubandusäriks.

„Olen 44aastane, täis energiat ja ideid, mis võivad elu teisel poolajal osutuda kasulikuks,“ ütles ta.

Ta ehitas oma impeeriumi Glitnirist laenatud rahadega, kus ta oli suurim aktsionär. Tema äri kulges samas joones Islandi majandusbuumi ja krahhiga.

Rikkuse tipus kuulus talle eralennuk, luksuskorterid Londonis ja New Yorgis ning 50meetrine jaht.  Kuid 2008. aastal impeeriumi kokku kukkudes kuivas tema varandus kahele miljonile dollarile. Praegu teenib ta elatist Suurbritannias konsultanditööga.

„Plaan on ise asju ajada,“ ütles Johannesson. Tema järgmine äri peaks vastama kiiresti muutuvale jaekaubanduse maastikule. Internet on muutnud kõike ja jätkab lähiaastatel inimeste ostlemisharjumuste muutmist. Kaubanduskeskused muutuvad üha vähemtähtsateks.

Eriti Suurbritannias sõltuvad osjad üha enam valikutest internetis. Tema hinnangul on ikkagi brändidel oluline olla kaubanduse peatänavatel, et näidata kaupu parimates piirkondades, kuigi suur osa tööstusharu kaubandusest kolib virtuaalmaailma.

„Sektor seisab täieliku revolutsiooni lävel,“ ütles ta. “Ühendkuningriigis ütlevad inimesed, et kaubatänavad kannatavad majandussurutise tõttu. See ei ole nii: kaubandustänavad kannatavad, sest inimeste ostmisharjumused muutuvad.“

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757