Tarbijate huvi kaebuse esitamise vastu kasvas

Tarbijate huvi pretensiooni esitamise õiguse ning garantiiga seotud teemade vastu kasvas märgatavalt, selgus tarbijakaitseameti veebruarikuu statistikast.

Ameti nõustamistelefonile 1330 helistati antud teemaga seoses kuu jooksul 358 korda. Vastuvõtule tulnud inimesi huvitas kaebuse esitamise õiguse ja garantiiga seotud teema samuti kõige enam. Lisaks laekus selleteemalisi pöördumisi ameti Facebooki lehe kaudu.

Huvi tõus oli seotud 15. veebruarist-15. märtsini toimunud kampaaniaga „Seisa oma õiguste eest!“, mille eesmärgiks oli teavitada nii tarbijaid kui ettevõtjaid seadusega ostjatele antud kaheaastasest pretensiooni esitamise õigusest. 

Samale teemale keskendus ka osa ameti järelevalve tööst. Nimelt algas veebruaris teine etapp kontrollaktsioonist, mille käigus on tavaliste klientidena poodi läinud inspektorid teinud sadu kontrolloste ning küsinud seejuures teenindajatelt, millised õigused neil oleksid, kui ostetud osutuks praagiks. Eksitavat infot anti märtsi teise nädala seisuga 24 protsendil juhtudest. Kontrollaktsiooni esimeses etapis, mis toimus eelmise aasta sügisel, oli eksimusi oluliselt rohkem – 47 protsenti.

Teistest veebruarikuus tarbijaid enam huvitanud valdkondadest võib välja tuua jalatsid, internetikaubanduse, turismi ning arvutite ja arvutitarvikutega seonduva. Need on teemad, mis on püsivalt tarbijatele enam huvi pakkuvate teemade esiviisikus.

Ameti musta nimekirja tarbijakaebuste komisjoni otsuse mittetäitmise eest lisandus veebruaris firma Mobile Trade OÜ. Vaidlus, mis selleni viis, puudutas 2010. aasta septembris ostetud Nokia mobiiltelefoni. Komisjoni otsused on soovitusliku iseloomuga ja neid sundtäitmisele pöörata ei saa. Samas annab tarbijakaitseseadus ametile pädevuse teavitada üldsust nende ettevõtete tegevusest, kes rikuvad tarbijate õigusi või kahjustavad tarbijate huve. Sellest lähtuvalt avaldab amet tarbijakaebuste komisjoni otsuseid eiranud ettevõtete nimed oma veebilehel mustas nimekirjas. Tarbijate jaoks on nimekiri hea abivahend  ettevõtete tausta kontrollimisel ja usaldusväärsuse hindamisel.

Tarbijakaitseameti töö arvudes veebruaris 2012:

telefoninõustamisi kokku 2455;
vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 233;
kirjalikke järelepärimisi 628;
kaebuseid 129;
kontrolle 447;
ettekirjutusi 10;
märgukirju 81;
trahve 60 (kogusummas 8289 eurot);
tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 12 (neist 7 tarbija kasuks).

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse töö arvudes veebruaris 2012:

suuliseid päringuid 17;
kirjalikke järelepärimisi 22;
kaebuseid 6.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara