Kaks kanget aianduskaubanduses

Eestis tegutseb kaks suurt aianduskeskust – Hortes ja Hansaplant – ning mõlemad võiksid kelkida, et teatud kriteeriumeid silmas pidades on nad suurimad mitte ainult lähipiirkonnas vaid kaugemalgi.

Kui AS Trigon Gardening avas täna kuus aastat tagasi ehk 24.03.2006 Tallinna piiril Pärnu maanteel 3500 ruutmeetrise kaubanduspinnaga Hortese uksed, reklaamiti Hortest kui Ida-Euroopa suurimat aianduskeskust.

„Hortes on praegu kui mitte Ida-Euroopa siis kindlasti Baltimaade suurim aianduskeskus, mis on suunatud jaeklientidele,“ kinnitas Hortese juhatuse liige Kristiine Kullo. „Samuti oleme täna suurim hooajataimi müüv aianduskeskus siin regioonis.“ Hortesel on nüüd 3500 ruutmeetrit kaubanduspinda katuse all ja 3500 ruutmeetrit avamaal.

Konkurendi, OÜ Hansaplant juhatuse esimehe ja ühe omaniku Indrek Naudi sõnul oli siis, kui Hortes tegutsema hakkas, tegelikult Ida-Euroopas teisigi nii suuri aianduskeskuseid. „Me võime ka öelda, et oleme isegi Lääne-Euroopa suurim õuetaimede müüja,“ lausus Naudi. „Aga me ei ole seda rõhutanud, sest see pole meie jaoks eesmärk.“ Kiili vallas tegutsev Hansaplant hõlmab õues ja katuse all kokku 15 000 ruutmeetri suurust aianduskeskust ja 2,5 hektari suurust puukooli.

Kristiina Kullo kinnitusel pole konkurents aianduskaubanduses ülemäära suur, sest tegelikult on Eestis vaid kaks suurt tegijat. „Mahume Hansaplantiga kenasti turule ära,“ rääkis Kullo. „Põhiline erinevus seisneb selles, et meie oleme suunatud vaid jaemüügile ja ei tegele hulgimüügi ega puukooliga. Kindlasti on meie trumbiks suurem tuntus, kaubavaliku suurus ning väga hea asukoht. Olulisel kohal meie kontseptsioonis on lisaks toataimedele, istikutele ning aia- ja kodukaupadele tõusnud lemmikloomakaubad ning igal aastal novembris avatav jõulumaa.“

Kullo andmeil täitis Hortes oma ühe eesmärgi – aastakäive 60 miljonit krooni – juba paari tegutsemisaasta järel. „2009. ja 2010. aastal jäime eesmärgist allapoole ja 2011. aastal tõusis käive kroonidesse ümber arvestatuna taas üle 60 miljoni. Teine suur eesmärk – 150 000 külastajat aastas – on ületatud mitmekordselt kõikidel aastatel. Kolmas eesmärk – laienemine Riiga ja Peterburi – pole realiseerunud, kuid on endiselt plaanis.“

Ligi kümme aastat kauem aianduskaubanduses tegutsenud Hansaplanti juhi Indrek Naudi hinnangul eristab neid Hortesest kaks olulist asja: Hansaplant on taimede kasvataja ja Hansaplant kuulub kodumaisele kapitalile.

„Müügist umbes kolmandiku moodustavad meie enda kasvatatud taimed, näiteks kõik roosid ja paljud püsililled tulevad oma puukoolist,“ seletas Naudi. „Ja mis puudutab kodumaist kapitali, siis on üksjagu selliseid kliente, kes just seda aspekti kõrgelt hindavad.“ 1997. aastal asutatud Hansaplanti osanikeks on võrdselt Indrek Naur ja Mihkel Saar, kes tegeleb ettevõttes tootmisega ning on puukooli juhataja.

Indrek Naudi sõnul on kaks aianduskeskust lati nii kõrgele tõstnud, et teistel on raske selleni küündida. „Kes selleni ei jõua, paneb ukse kinni,“ ütles Naudi, pidades silmas näiteks eelmisel aastal tegevuse lõpetanud Cerest, ning lisas, et ilmsel oli Cerese sulgemise põhjuseks ka masu. „Hea, et Eestis tegutseb kaks professionaalset aianduskeskust, sest üksi tegutsedes muutuks liiga laisaks. Tegelikult on meie mõlema ühine eesmärk see, et inimene ostaks aeda taimi professionaalidelt. Meil mõlemal on oma klientuur olemas.“


 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara