Grouponi finantsaruanded ei pea vett

USA suurim sooduskupongide vahendaja Groupon teatas enda finantskontrolli "olulisest nõrkusest" ning korrigeeris neljanda kvartali tulemusi halvemuse poole suuremate hüvitiste tõttu kaupmeestele.

Chicagos baseeruva ettevõtte sõnul vähendas revisjon firma käivet 14,3 miljoni dollari võrra, 492,2 miljoni dollarini, vahendab Bloomberg. Läinud kuul teatas firma 506,5 miljonilisest käibest.

Tegu on järjekordse tagasilöögiga firmale, mis on raskustes enda finantsaruannete nõuetega vastavusse viimisega pärast läinud aasta juunis börsile tuleku soovi kinnitamist.

Kaks kuud pärast prospekti avaldamist loobus Groupon USA Väärtpaberikomisjoni käsul vastukäivast meetodist, millega arvutati tegevuskasumit. Seejärel teatas firma septembris 2010. aasta tulemused uuesti, sest oli arvestanud sooduskupongidest saadud kogu tulu enda käibena, sealhulgas kaupmeestele makstava osa.

Lisaks sattus firma hätta enne IPOt, kui firma tegevjuht Eric Lefkofsky ütles intervjuus, et firma saab olema "meeletult kasumlik". Seejärel uuendas firma juulis enda prospekti, paludes investoritel Lefkofsky kommentaaridele tähelepanu mitte pöörata, sest need ei pidavat täpselt ega täielikult tema vaateid peegeldama.

Süüd nähakse siinkohal audiitoritel. "Audiitorid oleksid pidanud seda probleemi teadvustama," ütles Susquehna Financial Groupi analüütik Herman Leung. "Äri kasvab neil nii kiiresti ja paistab, et neil ei ole korralikku finantskontrolli, mis suudaks kasvuga sammu pidada," lisas ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara