Kaubamaja müük kasvas 10%

Tallinna Kaubamaja kontserni müügitulu kasvas esimeses kvartalis aastaga 10,3 protsenti, 106 miljonile eurole, teatas ettevõte börsile.

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu ja müügitulu Eestis oli I kvartalis 77,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 7,1%. Kuu keskmine kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2012. aasta I kvartalis 0,36 tuhat eurot, kasvades 2011. aastaga võrreldes 6,3%. Võrreldavate kaupluste kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli I kvartalis keskmiselt 370 eurot kuus, näidates 7,7%-list kasvu. Eestis asuvates Selverites tehti 2012. aasta esimese kolme kuuga 6,4 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta I kvartali ostude arvu 1,5% võrra.

Eelmise aasta madala võrdlusbaasi taustal on I kvartalis paranenud tööstus- ja esmatarbekaupade müügitulemused. Toidukaupade müügitulu kasvule on hindade tõusu mõju hakanud vähenema ning mahuline müügilangus on pidurdunud. Jätkuvalt on Selveris fookuses töö kaupade sortimendi kohaldamisega vastavalt nõudluse muutustele ning kaupade saadavuse tagamine, mille tulemused avalduvad ka müügitulemuste kasvus. Võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga on müügitulu kasvule negatiivset mõju avaldanud tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning kõrgem võrdlusbaas eelmisel aastal suletud Soldino Selveri tõttu.

Kaubamajade ärisegmendi 2012. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 19,0 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12,6%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 3 kuul 770 eurot kuus, mis on 14,7% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Müügitulule avaldas positiivset mõju edukas talvekaupade hooaja lõpukampaania jaanuaris.

Kinnisvarade ärisegmendi 2012. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6,1% ning ulatus 0,7 miljoni euroni.

Autokaubandussegmendi 2012. aasta I kvartali müügitulu ilma segmentidevaheliste tehinguteta oli 6,1 miljonit eurot, ületades 59,9% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 349 autot ehk 147 autot rohkem kui aasta varem samal perioodil. KIA sõidukite turuosa Baltimaades I kvartalis oli 3,7%, aasta tagasi samal perioodil oli turuosa 2,6%.

Jalatsikaubanduse müügitulu 2012. aasta I kvartalis oli 2,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2011. aasta sama perioodiga 13,9%. Tugev müügi kasv oli tingitud madalast võrdlusbaasist, soodsatest ilmastikuoludest (2010/11. aasta talvehooaja müügid jäid 2010. aasta novembrisse-detsembrisse, samas kui 2011/12. aastal olid põhilisteks talvekauba müügikuudeks jaanuar ja veebruar) ning üldisest tarbimise elavnemisest, seda eriti rõivaste ja jalatsite sektoris.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara