Märtsis kasvas tarbijakaitseametisse pöördunud inimeste hulk

Märtsis kasvas tarbijakaitseametisse laekunud pöördumiste hulk – võrreldes eelmise kuuga kasvasid nii kirjalike järelepärimiste, kaebuste, nõuandetelefonile tulnud kõnede ning ametis toimunud vastuvõttude arvud.

Kokku pöörduti ameti poole märtsis 4211 korral, veebruaris oli see arv 3455, teatas tarbijakaitseamet.

Kasvu põhjuseks võib pidada kuni 15. märtsini kestnud tarbijakaitseameti teavituskampaaniat, kus tuletati meelde, et puudusega kauba korral saab kauplusele pretensiooni esitada ka siis, kui kaubal pole garantiid ning selline pretensiooni esitamise õigus on ostjal kaks aastat.

Kaupadest ja teenustest tekitasid inimestele kõige enam muret jalatsid (42 kaebust, 30 järelepärimist, 156 telefonikõnet), internetikaubandus (28 kaebust, 104 kirjalikku järelepärimist, 66 telefonikõnet) ja turismiteenused (11 kaebust, 30 järelepärimist, 64 telefonikõnet).

Samuti tõi märts tarbijakaitseameti fookusesse spordiklubide teema. Kui veebruaris ei olnud selleteemalisi kaebusi üldse, siis märtsis tegeles amet kuue pöördumisega, mis oli seotud tarbija ja spordiklubi vahel sõlmitud lepinguga.

Kaks juhtumit puudas Pärnus tegutsenud firmat Kesklinna Fitness Club OÜ, mis sulges uksed ega tagastanud klientidele kuukaartide eest ette makstud summasid. Ülejäänud nelja juhtumi puhul olid murekohtadeks tähtajalise, näiteks aastaks sõlmitud lepingu ennetähtaegsel lõpetamisel ilmnenud takistused. Inimestele tulid piirangud üllatusena, kuna nad polnud spordiklubiga lepingut sõlmides tingimusi piisavalt põhjalikult lugenud või olid tingimusi valesti mõistnud.

Seetõttu tuletab tarbijakaitseamet spordiklubidega liitujatele meelde, et enne tähtajalise lepingu sõlmimist tuleb endale selgeks teha, millised on võimalused lepingu ennetähtaegseks lõpetamiseks, kui pikk on lõpetamisest etteteatamise aeg ja kui suured rahalised kohustused sellega kaasnevad.

Tarbijakaitseameti töö arvudes märtsis 2012:

telefoninõustamisi kokku 2990;
vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 291;
kirjalikke järelepärimisi 756;
kaebuseid 174;
kontrolle 565;
ettekirjutusi  9;
märgukirju 128;
trahve 51 (kogusummas 9604 eurot);
tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 20 (neist 11 tarbija kasuks).

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse töö arvudes märtsis 2012:

suuliseid päringuid 44;
kirjalikke järelepärimisi 39;
kaebuseid 18.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara